Bella 22 år i Uppsala

Uppsala är en fin stad, men var sjutton har de papperskorgarna? Alldeles för få! Många cyklar fortfarande där. Iofs var vädret jättebra igår, men staden verkar faktiskt vara mer cykelvänlig än Sthlm. Synd att det inte är lika lätt att cykla här.

Vi blev fem personer, pga sjukdom och annat laga förfall. Efter att ha spanat in Bs nyinköpta etta gick vi en promenad till affären. På vägen tillbaka gick vi en annan väg och hon visade delar av universitetet, tex där hon skrev tenta i veckan. Det visade sig att B skulle bjuda på trerätters (det trodde ni nog inte ni som läste konversationen på fb igår)! Vi körde därför lite inspelningar med tema "halv åtta hos mig". B i affären, B på väg hem, B förbereder efterrätten, jag kommer som gäst, Ma kommer som gäst (de andra vägrade låta sig filmas just då), B berättar om maten som vi precis ska äta, osv osv. Vi avslutade med poänggivning i bilen hem, precis som det ska gå till. Dessa filmer kommer vi ha väldigt roligt åt i framtiden kan jag lova...

Det blev champagne till fördrink, bruschetta till förrätt, nötfärsrullader (kanske?) till huvudrätt med svampstuvning och potatis och pannacotta till efterrätt. Mycket gott B!

Förrätt

Efterrätt
Och vi var proppmätta!

Mi, vi hade jättetråkigt för din skull!

Eller nej, det hade vi inte...





Men de andra bilderna får ni leva utan, dem får bara vi gotta oss med...
Klockan halv tre parkerade vi bilen här hemma igen. J har Sprite i glaset, såsom förare bör.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: /T

Jag har också undrat var papperskorgarna i Uppsala är någon stans! Var är dem?

2010-10-03 @ 15:29:48
Skrivet i slottsdammet av: michaela

kul å se bilder :D ser ut & låter som ni hade en toppen kväll

2010-10-03 @ 18:05:03
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Halv åtta hos mig är bra. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-04 @ 22:37:05
Blogg/hemsida: http://tvminnen.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0