Entreprenadjuridik

Idag klockan 12 släpptes PM uppgifterna. Jag fick nummer fyra vilket innebär entreprenadjuridik. Är ett byggbolag som uppför ett parkeringshus på totalentreprenad för 145 miljoner kronor åt ett kommunalt bolag i Sundsvall. Självklart går någonting åt pipsvängen och min uppgift är i stort att avgöra vem som ska betala för de uppkomna extrakostnaderna och försöka hitta en rimlig förlikningsnivå då byggbolaget kräver x antal miljoner av det kommunala bolaget och kommunala bolaget kräver x antal miljoner för att entreprenaden inte blir klar i tid. Jag ska vara byggbolagets juridiska rådgivare och således finna argument för deras sak och identifiera riskerna i deras position. Men ska som sagt avsluta med att ange en rimlig förlikningsnivå. På måndag klockan 8.00 ska det vara inlämnat på universitetet så det blir till att läsa/skriva/prata entreprenadjuridik tills jag storknar helt enkelt. Stackars J.

Bildkälla.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Lollo

Jag fick liksom du PM 4.. Den känns klurig eller vad tycker du? Kommit någonstans?



Kanske ska tillägga att jag halkade in på din blogg för ett tag sedan. Läser också på su. ;)

2010-09-29 @ 13:21:49
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Hej Lollo!

Undrar vem du är? :-P

Jo uppgiften är lite klurig men jag tror jag vet hur min ska bli. Har bara råmaterial ännu men nu ska det till att skrivas så pennan glöder. Hur går det för dig? Känner du att du har koll på läget?

2010-09-30 @ 15:59:28
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0