Home makeover + PM

Det finns några saker som upptar min tid just nu. PMet som jag arbetar på. Sedan var vi en sväng till IKEA igår och har gjort oss en "home makeover" i någon tappning. Ni får väl ett eget inlägg om det när jag har tid. Sedan hade jag körlektion igår med bilskolan och behöver även köra med pappa något i dagarna. Mitt fokus är splittrat och det är lätt att jag lägger 20 minuter på PM för att sedan känna att jag vill röja lite här hemma (var ju en byggarbetsplats här till klockan 1 inatt ungefär) och fastnar med det i någon timme. Lite mer PM och tillbaka till röjningen igen. Sedan lunch, sedan röjning, sedan PM, sedan blogg. Och här är jag nu. Det blir inte mer röjning efter detta inlägg iaf, det ska bli PM. J har stuckit iväg på föreläsning så nu får jag mer ro att faktiskt plugga också. Går bättre att skriva om man har fullt fokus på uppgiften. Men en lite kort rast förtjänar man väl iaf?

Men jag är så glad över vårt IKEA besök igår. Sakerna vi köpte var relativt planerade, bara billigare än planerat och därför slog vi till och köpte de just igår. Det känns som att vi har så himla mycket plats hemma nu! Massa ställen att förvara saker på utan att de syns. Älskar det! Vilken förändring jämfört med när vi flyttade in och det stod en möbel här och en möbel där. Ett äkta första boende var det, men nu är det mer ett hem. I vinter har vi bott här i tre år. Hur kan tiden ha gått så fort?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Vem jag är? :) Heter Louise och går också C4an. Jag har börjat så smått, men det är svårt. Tänkte fråga om duanvänt Lagen om offentlig upphandling ? Hittar inget bra i hööken om det.. Skönt att ha kommit igång lite. Lycka till nu ;)

2010-09-30 @ 19:20:25
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Ja, jag måste ju fråga eftersom jag inte känner till någon Lollo i C4an :-) Men man känner ju långt ifrån till alla i "klassen" så :-)



Jag kollade lite i LOU idag, men jag hittar inget jag vet hur jag ska använda. Såg att det stod i materialet jag köpte att man inte kunde reservera sig när det är offentlig upphandling, men jag ser inte var det står :-S

Tänker du använda dig av c2-böckerna? Jag har sålt mina så får passa dem, men de är väl bara rekommenderat vad jag förstår.

Går det bra för dig, kommit igång med skriveriet?

2010-09-30 @ 19:40:26
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Nej jag tycker man ser nya ansikten hela tiden, men vi är ju iof rätt många:) Men måste man ens ha med reservation, det är ju ändå försent? Har inte kollat i c2 materialet, utan mest i häftet. Har du liksom jag kommit fram till att beställaren har lagt fram teknisk lösning? Det ska han ju inte göra enl totentreprenad. Använt 1:6 7 och 8 i abt.

2010-09-30 @ 21:05:27
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Exakt!



Ja det är försent. Tänkte mest att man kunde nämna det eftersom de borde ha gjort det, tycker jag iaf att de borde :-P

Jag har också mest kollat i häftet, boken ger ju ingenting...

Ja jag tycker också det är en teknisk lösning, vilket han iofs får göra men då får han ju stå risken för det själv också. Har du kommit fram till vem som har "rätt"? Jag känner just nu att det nog är beställaren som får stå för konsultens fel, men å andra sidan borde inte entreprenören ha utvidgad undersökningsplikt med tanke på alla vaga formuleringar?

2010-09-30 @ 21:12:12
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Ja formuleringen är väldigt vag! E borde ju kunna förlita sig på undersökningen då den är utförd fackmässigt. Jag tror att beställaren är körd då han får stå för vad han sagt och enl avtalstolkning ska ju den som formulerat sig vagt stå risken? frågan är vad man ska komma fram till i förlikningen.. Hur ska man beräkna den?

2010-09-30 @ 21:34:00
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Sant. Ja förlikningen är jobbig. Snackade med en annan som har uppgiften och vi funderade på om 15,5 vore rättvist. Det är verkligen svårt att komma fram till något bra!

2010-10-01 @ 09:24:18
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0