Matprat

Jag är väldigt hungrig, men finns inte mycket att göra åt det. Ugnspannkakan står i ugnen och steker sig och det ska bli så gott när den är färdig! Jag föredrar helt klart jordgubbssylt (gärna med bitar i) till pannkaka. Förstår inte alls de som tycker att tex lingonsylt passar. Det är ju helkonstigt! Men än konstigare är det med havregrynsgröt med sylt och kanel. Ja, visst märks det att folk kommer från olika hem och matvanor. Det som i mina öron låter tokigt låter mumsfilibabba i andras. Säkert tvärtom också. Eller det vet jag att det är. Tvärtom alltså. Jag gillar tex vitkål till blodpudding och lingonsylt, men J passar gärna vitkålen. Känns så onödigt att köpa vitkål då, inte en chans att jag kan äta upp hela den stora biten, även om det bara är en fjärdedel eller så man kan köpa. Jag är helsåld på ugnspannkaka också, J är nog inte lika glad över hur mina smaklökar fungerar. Han föredrar våfflor då, vilket jag inte är lika förtjust i. Men det funkar ju att enas ändå. Inga större bekymmer. Jag vore dock glad om J åt upp all den lax vi har i frysen någon gång, så vi har plats för god (icke-fiskig) mat! Han får passa på att laga lax när jag inte ska äta hemma, precis som jag passar på med ugnspannkakan nu när J är borta. Det var dessutom en perfekt maträtt för dagen. Ugnspannkakan menar jag. Vi hade 7½ dl mjölk som går ut idag och fyra ägg som går ut imorgon. Ja, jag vet att de säkert är fullt dugliga efter midnatt också, men jag är kinkig. Inget att klaga på denna gång, då jag ju faktiskt använder upp dem! *tystnad* Äh, ni får ta inlägget som det är!


Pannkakan

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0