Partisnack

Det blev en sen kväll igår, och det blir det ikväll också. Först var det Idol kl 20, sedan utfrågningen efter det, följt av 22-nyheterna och mer utfrågning. Sedan Kvällsöppet, tror jag det heter, och vid midnatt stängde jag av tvn och väckte J som somnat i mitt knä. Igår var det de borgliga som intervjuades (var ju mer intervju än debatt) och ikväll de rödgröna. Imorgon är båda lägren på plats samtidigt. Ja, man måste ju ta alla chanser man kan att försöka bilda sig uppfattning om partierna, så man vet vad man röstar på på söndag. Många säger att unga inte vet vad de röstar på, men då säger jag att unga har möjlighet att ta reda på det. Så svårt är det inte. De gånger jag inte kan se debatterna ser/lyssnar jag på dem i efterhand. Det gäller bara att försöka putsa bort det där yttre lagret på partierna och se vad de egentligen menar och läsa lite mellan fingrarna. Och så ska man akta sig för valfjäsket.

Ska ni valvaka på söndag?
Tycker för övrigt det är jobbigt att jag börjar klockan 8 på måndagen den 20 september. Det brukar ju liksom bli ganska sent...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Anita

Hej

vi ska valvakan på Söndag

ska se både på 1,2 an

måste ha koll på Kommun valet också

jag tycker politik kul

valet av parti kan vara svårt

jag ska faktiskt rösta på nytt parti denna gång

jag tycker att de finns bara ett parti som man kan rösta på nu

lycka till träsket av valfläsk :)

Kram Moster/Gudmor <3

2010-09-15 @ 09:27:43
Skrivet i slottsdammet av: Monica

Olivia ha inte gjort nå ont ja va ganska snäll med henne ;)

Hmm tror jag får skippa myggnätet tror ja skulle bli uttittat och folk skulle undra "va äre för fel på henne". men tack ändå :)

Åå ja fatta ingenting av bloggdesign.se men de va bra tips.. ska be en kompis som ha bra koll på dedär :)

2010-09-15 @ 12:07:26
Blogg/hemsida: http://monkisen.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0