Snåljåpsanklagelse

På väg ut ur mataffären igår säger J:
- Du är lite snål du.
- URSÄKTA?! ropar jag till. Vi har precis köpt OXFILÉ för lika mycket mina pengar som för dina, och du kallar mig SNÅL?!
J skrattade åt mitt utbrott.
- Du tog åt dig lite va?
Han visade sig mena att jag inte ville ringa pastastället från min mobil eftersom jag jämt ringer från min mobil till pizzerior och liknande. Känns som en sådan onödig kostnad att ringa till ett fast nummer och tyckte att det minsann fick vara hans tur att betala uppringningskostnaden denna gång.
- Kvällen har bara börjat, sa jag och tänkte på blombuketten som väntade här hemma. Om man är snål köper man väl knappast blommor som ändå dör inom en vecka.

J ville äta oxfilé till förlovningsmiddag men det var svindyrt. Så vi bestämde oss för att köpa hem pasta från ett uteställe och äta något annat på lördagskvällen. Sedan sprang vi in i billigare (dvs inte svindyr) oxfilé och tänkte, äh vad sjutton, vi kör på det. Så ikväll blir det oxfilé som förlovning-i-efterskott-middag.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Susanna

Grattis till er båda! Ni ger oss andra hopp och tro om kärlek! Hoppas ni haft en underbar kväll tillsammans!

2010-09-19 @ 09:24:37
Blogg/hemsida: http://stekpannas.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0