Vad tycker jag egentligen?

Det är alltid lika roligt att börja klockan 8 på måndagar. Vad ironisk jag är i mina blogginlägg numera. Det är självklart inte så uppskattat att börja klockan 8, och inte med gruppövning i entreprenadrätt heller för den delen. Vi skulle haft en gruppövning i speciell fastighetsrätt klockan 10 också men den ställdes in pga sjukdom. Imorgon börjar jag klockan 9 och på onsdag klockan 8. Torsdag-fredag klockan 10 tack och lov!  Man blir ju lite bortskämd med "sovmornar" som student. Fast det kan ju bli rätt sena kvällar också förstås.

Fastighetsrätt. Oj oj. Jag vet inte vad jag ska tycka om det faktiskt. Innan jag gjort annat än läst kursbeskrivningen tänkte jag "fy så tråkigt". Jag började läsa i boken, "fy vad tradigt", och gick på första föreläsningen, "hm, rätt intressant ändå". Boken kändes tråkig, föreläsningarna och gruppövningarna rätt så roliga (med undantag för den timme där vi lärde oss nada för föreläsaren inte fått grepp om hur en omgjord lag fungerade, samt första timmen i miljörätt).  När man kommer mer än 100 sidor in i ena boken (läser i två andra parallellt men inte kommit så långt i dem) börjar faktiskt också denna bli intressant. Så... nej jag kan inte bestämma mig om detta ämne är något för mig eller inte. Men har iaf blivit positivt överraskad, för visst låter fastighetsrätt tråkigt?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

ohja, men helt ärligt tycker jag inte något som slutat på rätt låter särskilt skoj ;)



Tack för stödet, roligt att se att du missat på fb ;) hihi



Kramar!



ps. just ja! Vi börjar ALDRIG 8.. jo, vi har gjort det två gånger tror jag... Den ena gången tyckte läraren så synd om oss så hon kom med kaffe, the, kakor och fika till oss.. ;) Såna lägen är det rätt ok att börja 8.. :P Andra gången minns jag inte.. kanske är det bara en gång? hihi. nio gäller alltid. 9-16 är standard.. resten är läs-tid. =)

2010-09-06 @ 21:42:45
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Anonym

Tror nog också på att det kan vara en vagel, du är bra du sara koll på allt :D

2010-09-06 @ 22:09:17
Skrivet i slottsdammet av: Annika

haha det låter precis som jag! Var så negativ innan men nu är det ändå rätt så okej.. jag vågar inte mig på att säga intressant än men egentligen är det nog det.. intressant alltså.

2010-09-06 @ 23:06:15
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

hi hi hi hi

BRA att man kan ändra sig!!!!!!

Att gå upp och börja tidigt är aldrig KUL.. :)

2010-09-07 @ 21:04:46
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0