Valångest

Har diskuterat valet med en kusin till mig. Hon var liksom jag röstberättigad i förra valet och är liksom jag (dock på annat sätt) kluven till hur man borde rösta denna gång. Vi var rörande överens om att alla borde rösta. Det är i princip medborgarfel (jämför tjänstefel) att inte göra det. Så kom jag att tänka på hur annorlunda mitt liv kan ha blivit under dessa fyra kommande år. Idag sitter jag här i en hyresrätt med en sambo. Två studenter med studielån. Mer spännande än så är ju inte våra liv i det avseendet. Om fyra år. Var är vi då? Då är vi plötsligt gifta, möjligen föräldrar och utflugna från detta boende. Hyresrätt eller bostadsrätt? Sparar till villa? Bil kan vi mycket väl ha och katt förstås. Ja, vi båda kan ha tagit examen också och fått "riktiga" jobb. Studielån, bostadslån. Vilken förvandling vi står inför. Det gör det ju inte lättare precis. Jag hoppas att nästa val kommer vara lättare. Valångesten var fjärde år kommer annars behöva ersätta höstdepressionerna och så kan vi inte ha det. Jag efterlyser det perfekta partiet, partiet som tänker som jag.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Sandra & Fredrik

brååååå sara.. det tar sig med blogginlägg.. nu efterlyser jag mer bilder också ;) :D

2010-09-17 @ 22:20:26
Blogg/hemsida: http://narvitvablirtre.wordpress.com

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0