Hoppas ni inte tröttnar...

"Entschuldigung, we were juzt watchin ze 'Angry german kid'!"
Turistbyrån, Smålandsstenar
Ett äldre tyskt par ~70 står och pratar på tyska om hur de ska åka. Kille ~18 i disken, håller på med broschyrer.
Gubben (på tyska): Ska vi fråga killen vid disken?
Gumman: Nej, dagens ungdomar kan ändå ingenting. De är bara dumma! Allt detta datorspelande…
Gubben: Ja, det är sant. Men han borde ju veta NÅGOT! Jag frågar.
Gubben (till killen): Do you speak English?
Killen: Ja, und auch Deutsch!



Och det är orsaken till varför man aldrig ska säga något dumt om en person på ett annat språk i dess närhet...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Det hände mig på Malta. Två yngre tjejer kom in i bussen och pratade svenska de kommenterade min handväska. Iofs så var det positivt då de tyckte den var snygg men då de på engelska frågade mig var jag hade köpt den och jag svarade på svenska blev det ganska kul!!! Vi enades om att aldrig prata illa om folk på svenska då vi var utomlands!

2008-08-20 @ 20:34:17

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0