Alkohol.

Zeb har fortfarande inte kommit hem... Hoppas inget har hänt! Har massa dumma idéer på vad som kan ha hänt honom men jag vill inte tänka på det. Han kommer hem, imorgon bitti när pappa går upp så sitter han utanför fönstret och vill bli insläppt igen. Allt går tillbaka till vad det brukade vara. Ingen panik.
Kom hem nu älskling. Sluta göra mig orolig. Kom hem.

Har idag sett 12 avsnitt av Gilmore, säsong 2.

Har precis kollat på kanal 2, programmet De 20 farligaste drogerna, både olagliga och lagliga. Först låg Heroin, tvåa kokain. På femte plats låg alkohol.
Känns dåligt. Johan kollade på programmet med mig. Ikväll har han druckigt två cider. På onsdag tänkte jag gå på onsdagspub. Känns som det blir en nykter kväll för mig. Usch. Kanske ska bli nykterist iaf. Dricker ändå så lite så skulle egentligen inte vara någon uppoffring. Kanske om ett halvår skulle vara sugen på ett glas vitt vin, men kan alltid dricka något annat. Vatten till exempel, har precis druckigt upp en vattenflaska på typ 20-30 minuter. Det är ju iaf bra för kroppen.

En kille i min klass, som för övrigt inte dricker alkohol (vad jag förstår..), frågade mig förra veckan varför jag dricker alkohol. Jag gör det inte för att bli full. Vilket han tyckte var konstigt. Antingen dricker man väl för att bli full eller inte alls? tyckte han. Nej, tyckte jag och några till. Man kan dricka för att det är gott tex. Så han frågade om en cider med alkohol var godare än Dryck med ciderkaraktär. Vi svarade att det kan det faktiskt vara. Då sa han iaf att isf kan han förstå att man dricker för att det är gott. Så han kanske förstår orsaken till att jag dricker typ en cider och/eller ett glas vin per månaden eller så.

Fråga
Varför dricker du?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0