Dekoration och döva.

Nu har jag och Johan gjort lite dekorationer. Våra rosor från Alla hjärtans dag var dags att torkas, vi har ju torkat alla våra rosor och de hänger i lägenheten. Allihop i trapphuset på olika ställen. Första rosen jag fick av Johan finns dock inte här utan i mitt flickrum hos mor och far. Den hänger där och är torkad.
Årets rosor får torkas annorlunda än tidigare. Vi har alltid hängt dem upp och ner men nu har vi spikat upp rosorna på en stor vägg i trapphuset. Så de ligger lite horisontellt/diagonalt på spikarna. Får ta och fota och visa sen hur jag menar, när jag få tillbaka kameran.
Lite konstnärligt tycker jag :-)

Var inne på www.gallaudet.edu. Vad är det då kanske ni tänker? Det är Gallaudet University's hemsida, ett universitet i USA. Ett universitet för döva. Rektorn, the president, på universitet är döv och har en vlogg på hemsidan. Alltså en Video-blogg. Där han tecknar om olika ämnen och med olika personer. Det är engelskt tal (det märkte jag när jag kollade, min döva lärare visste det såklart inte) och även i skriftlig form på engelska. Så alla som kan engelska kan förstå alltså. OCH nej, en döv svensk förstår inte automatiskt rektorns teckenspråk, det är olika teckenspråk! Vi har Svenskt teckenspråk, SSL (Swedish Sign Language), de har amerikanskt, ASL (American Sign Language). Kan ju passa på att påpeka att ASL och englands teckenspråk är olika. Mycket olika. Så var det sagt.
Iaf har jag ännu inte fått igång vloggen att flyta utan den vill buffra hela tiden, så ska se om det kan ordnas så jag hör vad tolken säger :-)

Johan sitter brevid mig och äter en munk, luktar mumsfilibabba. Han handlade idag! Tack och lov! Köpte middags ingredienser och toapapper! (Det var slut här hemma, tur att jag köpte 100 näsdukar för 10 kronor förra veckan säger jag bara!).

Ska väl sova snart, upp tidigt imorgon... På återläsande.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0