Konstig dag

Idag har det varit ganska konstigt än så länge. Jag skrev ett CV och skickade in till A, det jobbet verkar faktiskt passa mig väldigt bra så jag hoppas på att få det. Sedan tog jag en dusch och därefter satte jag på mig mössan på det blöta håret och gick ut. Åkte till Odenplan och gick på apoteket och hämtade mitt recept samt köpte en ansiktskräm. Sedan missade jag precis bussen till universitetet och det var 15 minuters trafik. Kom till universitetet och gick in i vår datasal. Där inne väntade Ida och Robert. Vi gjorde våra filmer, eller försökte snarare. Det blir bara svårare och svårare för varje gång man försöker få det rätt. Då stannar man bara till och börjar tänka på gränsmarkörer och sådant istället för att låta det vara naturligt... Mitt under mitt manusskrivande (bestämde mig för att skriva stolpar och sätta under kameran) ringde mobilen. Det var Sandra som ringde
- Är du ledig imorgon?
- Jaa......
Jag trodde hon ville ses efter jobbet eller något, men istället säger hon
- Vill du komma och jobba på mitt jobb imorgon?
Jag blev helt ställd. Glömde bort i princip allt jag vanligtvis har i hjärnan.
- Ööööhm....
- De behöver extrapersonal imorgon och jag tipsade om dig. Du har ju lite erfarenhet.
- Har jag? Ja jusste, Syriska. Ja, men det var större barn. Men ja...
- Ja, och jag sa att du är ledig varje fredag, så vad säger du?
- Är det samma avdelning som du?
- Nej, den under.
- Aha.. hur mycket betänketid har jag?
Sandra frågar vidare
- 10 minuter
- Oj.. öhm. jaha.. Vilka tider är det?
Sandra frågar vidare
- Åtta till fyra. Det är extrapengar också det är bra.
- Ja, jo.
Jag blev lite förskräckt, helt utan förvarning släpptes bomben men sen tänkte jag vadå? Varför tvekar jag? En dag bara och det går säkert bra alltihop.
- Ja okej..
- Bra. Vi kan ta sällskap, eller jag börjar inte så tidigt men Markus gör så ni kanske kan åka för du hittar väl inte?
- Nä, men jag måste åka tunnelbana också.
Försökte räkna ut när jag kommer få gå upp imorgon. Äh, skitsamma tänkte jag sen. Kör hårt! Hade ju sovmorgon idag.

Samtalet avslutades. Kanske inte var exakt rätt återgivet, men i princip.
Robert tyckte jag hade en schysst kompis, och de andra tyckte det var bra. Själv blev jag fruktansvärt nervös! Var sätts gränserna? Vad ska jag ha för kläder på mig? Hur kallt kommer det vara ute imorgon bitti? Var det dem ungarna som var så jobbiga? Tänk om det blir fisk till lunch, vad gör jag då?!
Inte direkt de bästa förutsättningarna när man ska filma teckenspråk. Måste fokusera totalt på det jag ska teckna och inte på morgondagen. Lyckades till slut koppla ifrån det tillräckligt länge för att göra en rätt så bra histora framför kameran som jag även la i min mapp. Sedan gick jag, Ida och Robert och hämtade våra intyg på betygen från förra året. Så nu har jag det också!

När jag var vid KTHs t-bana ringde Johan. Empan hade ringt. Smsade henne och frågade om hon kunde snacka om 20-30 minuter när jag var hemma igen. Nej, hon var på väg till barnvaktandet och kunde inte ses efteråt heller. Men till slut blev det som så att jag gick av i Ängbyplan och sprang över till Norra och gjorde henne sällskap till dagiset, tog typ 4 minuter. Vi hann utbyta lite information iaf. Om hon ska jobba på helgen ringer hennes chef på torsdagen så hon hoppas att chefen inte ringer. Jag också, för då kan vi ses i helgen! Helt otroligt hur vi går om varandra hela tiden. Har inte setts på ett bra tag. Men imorgon kväll ska hon höra av sig och berätta om vi kan ses eller inte. Jag kommer antagligen vara PI trött imorgon...

Nä, nu är jag hungrig så ska fixa mat. Eller snart är det ju middagstid. kanske ska börja tänka på den valsen. Gah vad jag är hungrig! På återläsande. *Kurr*

Dagens goda gärning: Erbjöd min sittplats på tunnelbanan till äldre. Blev mycket tacksamma.


Lag: Om man vill ha elefanter på Market Street, San Francisco, måste de vara kopplade.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0