Plockade fram barnasinnena

2½ timme var jag hemifrån. ½ timme spenderades på Coop i princip och så väntade jag på tåget i typ 15 minuter. Men resten var vi ute. Sandra och jag. Vi började gå åt Vinsta hållet men stannade till i parken och plockade fram våra barnasinnen. Vi lekte lite. Det var riktigt roande. Efter att ha varit där länge (och Sandra gav upp hoppet om att hitta blommor) gick vi vidare till lokalen där vi spenderade hela 3e året i gymnasiet (då skolan var utrymd och flyttades till våra "hoods"). Lite nostalgiskt. "Där testade vi studentmössor!" "Där hade jag spanska lektion" "Där hade vi filosofiprov och 2/3 av klassen struntade i det och gick förbi fönstret utanför på väg hem.." "Där hade jag matte" osv...

Sandra:
-Där är gympasalen*pekar mot ett vanligt klassrum*
Jag:
- Njaa...
Sandra:
-Jag menade matsalen. 
...
Nä, där var den visst
*och pekar på matsalen när vi kom runt hörnet*

Fick veta av en tant på Coop, kund alltså, att det visst går att frysa potatis. Bara den är tillagad: kokad, stekt....

Men vet ni vad det bästa av allt är? Vi tog massa bilder så ni kommer känna som att ni var med oss hela tiden! Dessutom filmade vi lite så ni kan till och med höra och se oss röra oss! Det allra mesta är taget i (lek)parken, men lite på väg till gamla gymnasiebyggnaden som nu rymmer SFI Västerort, nån som vet vad det är?
Bilder och ev filmer kommer när Sandra kommit in och skickat dem till mig!

Johan är på hemväg. Snart dags att göra middag. Jag är hungrig.
Ciao!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: någon

jojo, nu får man skämmas, frysa potatis går alltså bra.

2008-02-17 @ 18:12:47
Skrivet i slottsdammet av: Sara

inte skämmas! Inte lätt att veta :-P
Fula tänder hade hon också...

2008-02-17 @ 19:30:05
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0