Shopping med svärfar

Ja det blev en ganska roande dag idag också. Gick upp vid 11 och åt frukost och talade med Sandra på msn. Sedan började jag läsa på Alltombarn.se och ett forum där föräldrar (oftast) skriver roliga saker som barnen har sagt. Riktigt roligt ibland faktiskt. Tex:

Julia, 4 år har fått ett dockskåp i julklapp. Lillebror 1,5 år tyckte om att leka med det.
plötsligt rusar Julia förtvivlat ut från sitt rum.
"Pappa, pappa Oliver har tagit itu min duckesäng!"(skåning).
"Jag lovar att jag ska laga den och går inte det köper jag en ny till dig" säger pappa.
Julia funderar:
-Jaa, snart har vi inte råd att ha honom kvar...

Ja, därefter ringde svärfar och undrade när vi skulle bege oss till IKEA, så typ en 10-15 minuter senare plingade han på ytterdörren. Vi for dit och jag var jättesnabb på IKEA! Verkligen! Han var mycket imponerad. Jag gick genvägar för att komma rätt och stannade bara för att plocka upp fler galgar. Så fanns inte det jag skulle ha, den ställningen och korgarna. Typiskt. Men, när vi kom till kassorna så stod det en hög med dem där! Jippi, vi var inte här i onödan. Betalade i självscanningsdisken och svärfar drog sitt IKEA Family-kort.
Vi hittade bilen, även om vi gick lite för långt först och tuffade sedan iväg till Net on Nets självplockningslager. Han hade kollat upp exakt vilka hyllor hans saker skulle finnas precis innan vi åkte, fast alla fanns inte där ändå.
Till sin fru köpte han ett minne till mobilen så att hon kan ha fler låtar på den och hörlurar som expanderar. Sedan skulle han köpa lite sladdar. Och en skrivare till jobbet. Han hade valt ut en skrivarmodell som han hittade och sedan gick vi till bläckpatronerna. Och efter mycket letande kom vi fram till att den rätta modellen inte fanns. Jaha, sa svärfar. Jag valde iofs mellan olika skrivare så kanske ska kolla om dem finns istället.
Du menar välja skrivare efter bläckpatronerna?
frågade jag. Ja, precis tyckte han och skrattade åt hur komiskt det var. Så vi gick tillbaka till skrivarna och letade reda på en annan modell, men vi lät den stå kvar på hyllan. Gick till bläckpatronerna men upptäckte att där fanns det inte några bläckpatroner till den heller i flerpack. Alltså alla färger i ett paket. Gick tillbaka till skrivarna och funderade och tillbaka till bläckpatronerna. Men du, sa jag, vi kan ju köpa fyra paket med en färg i varje. Annars skulle vi ju aldrig komma därifrån. Ja, så kan vi väl göra sa svärfar fundersamt, är ju inte jag som betalar iaf....
Så vi plockade till slut på oss bläckpatroner á 4 stycken och bytte till den andra skrivaren. Är jag jobbig tycker du? Frågade svärfar. Äh.. har jag något att skriva i bloggen sen svarade jag och han skrattade. Så självklart måste jag göra det nu.
Så IKEA och Net on Net med svärfar, jag var inte det minsta långsam. Tror vi var borta i 1½-2 timmar och det var inte pga mig. Så som han har retats med mig att jag är långsam på IKEA, hah! Han är värre.
Jag har fått upprättelse.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0