Svenskt väder anno 2008

Vilket konstigt väder vi har. Vid lunchtid tog jag mig en promenad i området. Det var kallt, vackert och frambringade vårkänslor. Himlen var ljusblå så långt ögonen kunde se, fåglar kvittrade omkring mig. Vattnet nedanför Ängbyhöjden låg stilla. Det var nästan så det luktade vår. Nästan. Saknade lite grönare växter bara så hade det varit fulländat. Och lite mildare väder.
Nu tittar jag ut och det snöar. Inte lite. Utan mycket. Backen utanför är vit. Bilarna får vita motorhuvar och tak. Träden är däremot för varma. Men det snöar. Och det blåser.
Samma väder var det igår, nästan vårväder och sedan snö. Men koreanerna på semester här blir glada iaf. (Läste en blogg där skribenten varit ute på restaurant igår och när det började snöa sprang  2koreaner ut i snön och var överlyckliga och fotade, första gången de såg snö. Jag förstår dem.)

Vitt vitt vitt. Börjar bli svårt att se backen nu, alltså för snön som faller.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0