Hot chocolate

Här sitter jag och dricker varm choklad, för jag har nämligen ont i halsen. Sedan har jag ont i huvudet och hör dåligt också. Så därför sov jag hemma hos mor och far i natt, då jag var här på middag och sen höll på att frysa ihjäl trots de 4-5 lager kläder och filtar jag hade på mig. Ville inte gå ut då. Johan var precis på bättringsvägen på sin förkylning och han var på bio med Sammy i Vällingby igår. Så jag ville att han skulle komma hit direkt efter filmen, då är det ju inte så långt. Men han var tvugnen att åka hem först, sedan umgicks han med sin bror och sedan åkte han moppe hem till mig och kom hit kl 3, bara för att sova med mig. Även om han verkligen inte ville åka hit gjorde han det och det är jag tacksam för. Tyvärr är hans förkylning värre nu, så det var inte så bra :-( Han borde ha åkt tidigare men han hade annat för sig då så..

Igår jobbade jag på A, först med en sak, sedan med ett annat, sedan var det inget jobb över för mig under någon timme så jag fick uppdraget att plocka ner 2 julgranar och ljusstakar, för hon som skötte det hade slutat i torsdags. Sedan fick jag en utskällning av en (fick jag veta senare) beryktad surkärring för att jag tog deras ljusstakar och de tillhörde inte samma avdelning, som om jag kunde vetat det i det där kontorslandskapet. Finns idioter överallt. Och sedan fick jag en introduktion i ett tredje arbete, så var riktigt trött igår när jag skulle hem.
Tadek hälsar till bror Martin, som han tyckte mycket om! Inte glömma hälsa till brorsan.

I torsdags var jag med Yaowapa, Linda och Wiebke, hos den sistnämnda. Wiebke hade lagat grönsakslasagne som faktiskt var god :-) Och de andra åt glass och tyskt godis. Wiebke packade en liten "matlåda" full med tyskt godis åt mig som jag ska testa idag, om jag kan äta ordentligt vill säga.

I onsdags träffade jag Sandra efter hennes jobb och vi åt middag på McDonalds. Billigaste middag jag ätit. En big Mac och en mellan choklad milkshake för 18 kronor. Vi hade det mysigt och gick på coop och handlade och sedan åkte vi hem till Sandra och såg på Vänner och snackade lite med Markus. De hade 3 bananer.
Sedan följde båda mig till bussen och jag for hem!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0