January 1st 2008

Det snöar! Det började snöa inatt vid tolvslaget och nu snöar det jättemycket! Fortsätt, fortsätt!

2008, ja. Undrar hur många gånger jag kommer skriva "07" och behöva sudda ut 7an... jag brukar ändå vara rätt snabb på att vänja mig vid sådant.

I alla fall så tänkte jag berätta lite om gårdagen, förra årets sista dag!
Mamma var fortfarande inte bra så hon stannade hemma medan jag, Johan och pappa åkte till familjen Persson där hela skaran var hemma. Vi åt förrätt, vet inte riktigt vad det var men gott var det! Och huvudrätt, Kalkon med köttfärsfyllning, potatis, tranbärsgele, gräddsås och grönsaker. Så gott och mättande! Jag orkade knappt äta upp det jag hade på tallriken. Sedan var det lite mingel och mys. Roffe visade naturfilmer, vi såg på Grevinnan och betjänten och åt lite godis. Sedan var det efterrätt, marängswiss tror jag är det rätta namnet, glass, grädde, maränger, chokladsås.... mm vad gott! Fast då hade Roffe redan somnat i soffan, han har speciella jobbtider så han går upp väääldigt tidigt för att jobba och lägger sig då så klart tidigare. Så inte lätt att hålla sig vaken då. och rödvinet hjälpte nog till också. han blev iaf väckt för att säga hejdå till oss.
Det där trollet ja, som berättade sagor. Det var väldigt speciellt och roligt, intressant.

Sedan begav vi oss därifrån, jag och Johan. Pappa skjutsade oss till Kallhälls pendeltågstation och vi begav oss mot Fredrik. Pendel och buss och vi var framme strax efter 22. Vi kom sist men vadå, vi kan ju inte bara rusa från middagen heller, snacka om ofint. Mer om hos Fredrik senare. Måste iväg och handla nu, hungrig!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0