Light betyder inte automatiskt bättre

Har börjat läsa en blogg av en som heter Kostrådgivaren. Där stötte jag bland annat på detta inlägg med denna text:
"Visste Ni att sötningsmedel såsom sackaros, aspartam m.fl. hos många framkallar hungerkänslor och ökad aptit? Därmed ger exempelvis lightläsken motsatt effekt. Dessutom tolkar kroppen sötningsmedel som sötare än socker och pumpar ut lika mycket insulin, om inte mer, som om man dricker vanlig läsk med riktigt socker. Ett kraftigt insulinutsöndrande kan på sikt leda till att man drabbas av diabetes typ två. Så tror man att man obemärkt kan dricka mängder av lightläsk, tror man fel. "

Det är ju det jag har sagt förr till några av er som jag vet läser! Läste nämligen om detta för några år sedan. Då stod det att när man dricker Light till maten så äter man mer mat istället, och det är ju knappast det man vill uppnå för då skulle man väl inte välja Light-dryck? Ja,jag säger då detta. Jag håller mig till mina vanliga gamla Coca Cola eller möjligen Pepsi, men några Lightprodukter, det blir det icke!

Det jag har hittat hos Kostrådgivaren tycker jag har varit intressant och jag har iaf inte upptäckt några fel i det hon skriver så verkar som det finns bra råd och tips att hämta där! Ni kan ju iaf ta er en titt...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Kostrådgivaren

Ja, precis ;) Fast de är som godast när de fortfarande är lite gröna, men ändå mogna nog att skalas, enligt mig.



God natt!

2008-10-27 @ 00:17:31
Blogg/hemsida: http://kostradgivaren.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Kostrådgivaren

Tack för omnämningen i ditt inlägg förresten. Rart!

2008-10-27 @ 00:18:21
Blogg/hemsida: http://kostradgivaren.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0