Piggare, arbetslös och framtida pank student?

Så update då. Fortfarande snuvig men huvudet kändes lättare- tills jag började skriva här för nu blev det tyngre igen..
Har iaf vilat och sett på Gossip Girl och Idol från igår. Och ätit lunch- ugnspannkaka med jordgubbsylt.
Till middag tar jag Wokad kyckling med Cashewnötter som blev kvar från igår. Helt underbart att kunna köpa god mat där och det räcker till två portioner!

Vad ska jag göra nu då, hm hm hm... Har kollat efter lite jobb. Det finns väl en ny annons som drar mitt intresse, men det vill jag bara söka om jag inte får det jag var på intervju på. Det är typ samma jobb, men annat (mindre känt) företag med sämre timlön men fler arbetspass och längre dagar. Jobbet jag var på intervju på är på 26tim/v och det tycker jag är alldeles lagom de här sista månaderna innan jag förhoppningsvis är tillbaka på plugget.

Johan däremot tänkte göra tvärtom. Ta en sabbatstermin nästa termin och jobba istället för att plugga. Hans föräldrar tyckte att det var okej ifall han fixar jobb innan så att han inte går arbetslös (pik till mig? Hm...).
Roligt det. Blir det jag som är pank och han som får slänga fram visa-kortet när vi ska handla mat ^^ Hur sjutton ska jag klara det? Jag avskyr att vara utan pengar...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0