Kort om idag och planer imorgon (födelsedagen)

Ja, efter en lång bilresa, vars detaljer nog kommer fram senare, är vi äntligen hemma. Men inte klar för dagen för det. Några småsmå ändringar i arbetet och sedan ska det skrivas ut. Vi ska åka och handla, för hemma har vi ju tömt allting. Packa väskan för plugg imorgon, ny kurs börjar ju då: Civilrätt 1. Jag tänkte byta lakan, för det hann jag inte innan resan, och plocka undan lite mer. Svärfamiljen ska fira min födelsedag på födelsedagen, dvs imorgon. Jag tänkte bjuda dem på vaniljglass, maränger och choklad- eller lakritssås.

Min dag imorgon ser alltså ut så här:
00.00= födelsedag (även Ts födelsedag),
09.30 inlämning,
10-12 föreläsning,
lunch,
13-15 föreläsning,
städa och läsa i litteraturen (det sistnämnda kommer inte hinnas med men ser ju bra ut att det står iaf),
försöka träffa mamma, annars blir det ju första födelsedagen jag inte träffar henne,
middag,
fika med svärfamiljen,
slappa,
22.48=exakt 21 år.

Kul att logga in och ha en hel del obesvarade kommentarer, de senaste dagarna har jag fått mycket och det är riktigt roligt ju! Men jag svarar på dem senare, nu ska jag fiffla med arbetet.


Idag är det för övrigt exakt ett år sedan jag senast träffade min mormor, som gick bort i mitten på maj. Vi firade min födelsedag med släkten idag förra året, här hemma hos oss. Jag och J hade städat 8 timmar på lördagen så allting var superrent. Mormor och morfar kom hit, fast det var lite tveksamt om de skulle orka. Svärmor löste trapproblemet och morföräldrarna kom. När de skulle åka tackade jag för att de kommit och mormor tog mig på armen, tittade mig i ögonen och sa "Men Sara, du förstår väl att vi alltid vill komma. Kan vi komma så gör vi det". Det var de sista orden hon sa direkt till mig. Sådant kommer man ihåg...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jag har också fått sjukt mycket kommentarer denna vecka! Grattis i förskott, imorgon är fullt ös men jag ska försöka se till att komma förbi! =) Kraam

2009-04-13 @ 21:10:16
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Grattis på födelsedagen!!!

2009-04-14 @ 05:57:55
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Vad är det för dag, är det en vanlig dag...

nej det är ingen vanlig dag för det är Saras födelsedag....

HURRA HURRA HURRA HURRAAAAAAAAAAA



Stort grattis på dig

2009-04-14 @ 06:26:02
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: -

grattis i efterskott du!

2009-04-14 @ 23:33:48
Blogg/hemsida: http://bigcitydreams.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0