Min glada måndag

Dagen idag har sett ut så här:
Ställde klockan på tidigt för att åka iväg och testa pilates. Men, när klockan ringde kände jag bara "NEEEJ". Så jag låg kvar i 1½ timme. Lilla trötta jag. Satsar på pilates på nästa måndag istället då...
Första föreläsningen var om arv, den andra efter lunch om arv och testamente. Intressant och bra att veta!
Därefter gick jag till biblioteket och satte mig och studerade vid 15-tiden.
Idag var det sista dagen lärarna hade på sig för att rätta vår första tenta. På eftermiddagen hörde jag att resultatet publicerats på hemsidan. När jag gick till biblioteket bestämde jag mig för att kika på resultatet.
Det visade sig att jag fått högsta betyg, AB. 3,5 poäng ifrån maxpoäng! Då blev jag glad förstås!

Så här glad såg jag ut efter en blick på datorskärmen
(Blondiner har roligare!)

Efter plugg i bibblan gick jag klockan 18 till juristernas hus där Leif GW Perssons dotter Malin, som är advokat, föreläste ur genus perspektiv. Jag har alltid tänkt att de stora företagen inte är något för mig, och jag fick min bild än mer bekräftat. Jag väljer att leva, ha tid för familj, vänner och fritid istället för att arbeta 70-80 timmar i veckan och få 70 000 kronor i lön per månad för det. Jag kommer ju få ett bra jobb och bra lön på "nine to five"- jobb också. Familjen är viktigare än karriär för mig.
Köpte Malins bok Dubbla slag för 40 kronor, i pocketversion. Hon ville veta mitt namn för att signera boken och sedan tittade hon på mig och sa "Var har jag träffat dig förut? Jag känner igen dig". Det borde hon inte göra, svarade jag. Men sedan jag blev brunett har jag hört flera gånger av folk som tror att de träffat mig förut. Undrar vem det kan vara?

Nu är J plötsligt sugen på Fattiga Riddare, vi får se hur det blir med det...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: anita

Hej

jag så stolt du jäkla duktig

kram Moster/Gudmor

2009-04-21 @ 08:28:03
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Tack för att du tog dig tiden att förklara vad AD var för något och att du gillade min dialekt ;) haha!



GRATTIS till det bra betyget, jättebra jobbat! Du ska vara stolt! Kramar

2009-04-21 @ 10:16:42
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Daniel

Grattis, du e värd all efterrätt!!

2009-04-21 @ 11:07:12
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Emma

De hade gått jätte bra =D



hur går det i skolan då ? =)

2009-04-21 @ 11:55:20
Blogg/hemsida: http://memzz.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0