Min dag

Det här har varit en bra dag. Även om den inte varit perfekt.

-Fanns ingen frukost imorse.
-Föreläsning
-Åt en halv fralla jag köpt för 14 kronor i en automat på rasten under föreläsningen som frukost.
-Efter föreläsningen åt jag pannkakor till lunch och drack Pucko!

-Ställde mig i kö för att prata med examinatorn om min PMuppgift. Visste ju inte vilka böcker som var lämpade. En annan tjej i kön hade samma uppgift så vi gick in tillsammans. Före oss var det 8 personer. Vi kom in efter TVÅ timmar. Två timmar i den där korridoren. Nåja, vi fick tips om en bok som var "mitt i prick".

Den var kurslitteratur på en specialkurs där, så den borde finnas i biblioteket, sa han.
Vi gick till bibblan och sökte på deras databas. De hade två. En som varit borta sedan 2003 och en som var ref.lit. vilket tydligen betyder att man inte får låna hem den (länge sedan jag lånade på biblioteket så jag visste inte det).
Han tipsade även om en annan bok och den fanns bara som ref.lit. den med. Men den fanns i tre ex på Stadsbiblioteket.

-Jag åkte till stadsbiblioteket och snackade med Frågehörnan där. Då de hyrt ut biblioteket från kl 16 idag (jag var där 15.57) kunde jag inte hämta boken, men de bokade en åt mig så imorgon ska jag plocka upp den.
Han hjälpte mig även att hitta var Praktisk IT-rätt fanns någonstans. Enda stället var KTH för uthyrning, de hade ett ex.

-Åker till KTH, skriver in mig i deras bibliotek letar reda på boken (deras system är konstigt, boken fanns på hylla "340", vem har sådant system? Men en man hjälpte mig rätt!). Deras bilbiotek var dessutom mini... Lånade hem boken.

-Träffade J och vi åkte hem tillsammans.
-Fixade Js brev till CSN och postade det (så han får studiemedel v4-9, det har han inte fått än pga en sak).
-Fick brev från skatteverket, gissa vem som får skatteåterbäring! *studs studs*
-Åkte till coop och handlade.
-J skulle lämna vagnen när vi var klara, han skulle kasta bilnyckeln till mig, ca fem meter. Men HAN kastade för lågt (jag är HELT oskyldig i det här fallet). Nyckeln slår i smalbenet på mig och efter 10 sekunders förlamning skriker jag rätt ut och faller ihop lite. J skrattar och hånar mig. "DET GÖR SJUKT ONT" skriker jag till honom och han skrattar. En nyckel kan väl inte göra så ont, tycker han. Jag haltar iväg och ojar mig. Han sätter sig i bilen och knackar nyckeln mot smalbenet "det här ju inte ont!" säger han hånande.
Jag sätter mig, drar upp byxbenet och visar en uppsvullen liten bulle som blöder. Plötsligt tyckte J synd om mig istället och bad om ursäkt som drivit med mig...
Det gör fortfarande ont...
länk

-Vi åkte till The Phone House där jag inköpte en DATOR(den ovan)! Så nu äger jag också en dator! Försäljaren var retsam och glad. Det tar vi dock en annan gång.
-Vi åkte hem och ska nu äta kyckling till middag. Kronfågels frysta (dock inköpt innan glaslarmen). Jag ska ändå hålla koll efter glas!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Idag kan jag erkänna att jag inte orkar läsa. Är helt slut!



Blodgrupp kollar de upp när du gör testerna! Det tar fem veckor innan du får ge blod från att testerna är gjorda.. =)

2009-04-02 @ 22:25:49
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj oj, mycket som hände dig igår!Hur är det med benet idag? Kram

2009-04-03 @ 09:50:07
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Idag ska jag till praktiken och säga hej och lämna lite uppgifter till dem sen ska jag plugga lite tror jag. Vad ska du göra? Jag ska eventuellt till Borås och bada imorgon, beror på Björn om han klarat sin SvB.. Ikväll ska jag och Nina se på film. =) Oj, rörigt det blev, hoppas du hängde med? =) Hur ska din helg se ut? KRam

2009-04-03 @ 10:32:02
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0