Full fart i helgen

Inte mycket uppdateringar denna helg inte. Men i fredags firades min brorsa. Han och hans sambo A bjöd på mat hemma hos sig, och tårta. Himla gott var det!

Cannelloni var det som serverades. Kom på att jag skulle fota när jag redan börjat äta men...

Till efterrätt hemgjord tårta med marsipan, hallon och chokladpudding. Mycket fin och god.

Vi var där:
En glad farmor som precis klarat av att gå upp till lägenheten 3 våningar upp utan hiss. 92 år och nästan 9 månader gammal :-)

Jag och mamma

Deras stora katt Rasputin, 1 år och nästan 6 kg tung (vuxna katter av denna ras väger 9-12 kg, tror jag det var). Som iofs alltid bor där...

Och även J, bror P och pappa var självklart där. Bildbevid vid maten här nedan.


Vid matbordet.



På lördags kvällen var det 50 års fest för morbror J ute i Bålsta. Hyrd lokal och vackert dukat med bordsplacering. Jag hamnade mellan bror P och den nygifte M. Mitt emot hade jag en K som är förlovad med en av kusin Cs gamla vänner (P) och de har även barn ihop. Mittemot bror P satt Cs gamla kompis N och mittemot M satt kusin P.
Det serverades god buffé, blev dans och tårtor (fyra sorter. Idag konstaterade jag, mamma, pappa och J att vi alla tagit av varsin sort! Alla var nöjda med sina val också). Presentöppning, tal och skålar. Ja må du leva sjöngs för andra dagen i rad för min familj.

Nyblivna 50åringen med frun tog första dansen.


Jag och kusin C har lika bra smak tydligen.

Några som dansar... bland annat mina föräldrar.

Och pussar. Inte bara vi pussades ibland. Många par på plats.



Idag har jag mest bara tagit det lugnt. Något plugg blev inte av som planerat... Har en grej jag måste måste måste göra ikväll iaf.
Men det blev en promenad på dagen åtminstone!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Ojoj, fullt ös!!



Nej min lördag va mest bara fantastisk. Hade en oplanerad dag så jag städade och sen kom en kompis på besök och vi såg på gremlings :) Kult. :P



Kramar

2009-08-30 @ 22:36:33
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0