En söndagskväll

Idag har jag pluggat lite, men mindre än planerat. Jag har haft lite helg också. Och städat, handlat mat med J och lagat ost- och skinksallad. Tre dagar kvar. Tre hela dagar ägnade till tentaplugg. St erbjöd sig hämta mitt PM imorgon hos amanuensen eftersom det tar så lång tid att åka till universitetet för mig och jag har inget där att göra imorgon. Vi fick nämligen inte tillbaka våra PM efter redovisningen i fredags. Alla andra grupper innan oss fick av sina lärare men vår lärare hade tydligen inte hunnit med det, trots att vi var sist. Tycker det är kasst. Trött på dubbelmoralen vissa lärare kör med. Har de inte överseende med om vi skulle vara sena, får de inte heller vara sena.
Iaf, tre dagar ägnade åt tentaplugg. Som mest kan det bli 8.30-22.30, för det är då palatset håller öppet. Men jag är tveksam till att det blir varesig så tidigt och så sent. "Working nine to five" är mer min melodi.

Hoppas hinna iväg till frissan innan jul, hoppas inte hon är fullbokad. Risken finns ju verkligen så här tätt inpå. Dessutom är jag lite kräsen med tiderna pga de kommande tentorna. Jag skulle vilja bli lika blond som jag brukade vara. Som jag var under åtta år innan jag förra året blev mörkrödhårig istället. Fast jag ångrar inte att jag färgade det, men nu har jag haft mitt roliga och det är dags att bli ljus igen.

Denna helgen köpte jag julklapp till min yngsta storebror och betalat mammas. Jag och J ska snart stämma av vad vi ska beställa från en viss hemsida. Jag kommer nog köpa till både J (fast det vet ju inte han och jag kommer nog lyckas smussla undan det), pappa och ena brorsan därifrån. Ja, sedan ska jag beställa en sak åt mig och en åt mamma också, fast inte som julklappar då. Dessutom kan det vara så att J köper till två personer också. Det är enhetsfrakt så lika bra att beställa allt på en gång. Men det är ju ingen fara på taket för det står i deras villkor att varor som är beställda "före kl 14.00 på arbetsdagar skickas alltid samma dag". Så vi måste ju inte beställa dem riktigt än.
Sedan har jag bara farmor kvar och henne tänkte jag och J bjuda hem på lunch under mellandagarna. Hon tjatar alltid om att hon vill komma på besök men det blir aldrig av. Och att äta hemlagad mat med oss måste ju vara bra mycket roligare än att äta mat från hemtjänsten ensam. Så hoppas hon uppskattar det. Har ingen lust att ge en trisslott eller liknande som det brukar bli. Hon får ut mer av detta, och jag med.

Dåligt med bilder känner jag. Ska försöka gottgöra det nästa gång. Snart blir det efterrättsmys med J, väntar bara på att han ska bli klar. Loggar ion på bloglovin för första gången på länge och har 176 olästa inlägg. Fy.

TLDR- vad har jag gjort idag? Lärare kör dubbelmoral. Bli blond(are)? Julklappsinköp, vad får farmor?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0