En söndag

Idag är en underlig dag. Vi for iväg och pluggade på KTH. Blev ingen italiensklunch för det var stängt. Istället blev det wraps, kyckling för mig och rostbiff för J. Gott!

När vi varit hemma ett tag kom svågern och tyckte att vi behövde plocka undan, alldeles för stökigt har vi. Sedan började han, hör och häpna, plocka ihop en tvättkorg åt oss. Tillsammans plockade vi undan reklamhögar (vi måste få upp en "ej reklam tack"-skylt på brevlådan) och annat papper till pappersinsamlingen. Detta är inte likt min svåger. I vanliga fall skulle han peka och säga något nedvärderande. Det är så han brukar agera. Han är väl inte sjuk?
J satte på en tvättmaskin imorse och en ikväll, jag har kört 3 diskmaskiner. Ser helt okej ut nu.

Matval till middagen var svårt. Jag var inte sugen på något alls. Till slut fick det bli varma mackor- lätt, snabbt och gott.
Denna helg har varit mycket speciell. Mycket annorlunda. Mycket varierande.

Ikväll finns det inte mycket på tv, inte just nu iaf. De mest intressanta på de få kanaler som finns i det här huset är Roslings värld på tvåan. Han är professor i folkhälsa och berättar faktiskt en hel del viktiga och intressanta saker. Ibland får han tom till det. Som det han sa nyss:
"Singapore gick om Sverige för 2-3 år sedan. Men landet är så litet så det kan vi aldrig slå- de har så nära till sjukhusen"
Han lägger faktiskt fram det på ett bra sätt. Jag fattar vad han menar och han gör det åskådligbart för en som inte är inläst på ämnet. Han väcker nya tankar, frågor hos en.
Trodde programmet skulle vara väldigt torrt och tråkigt, men som tur var fick jag fel. Bildande!
I slutet ger han sitt huvudbudskap "Det till synes omöjliga är möjligt".
Han bevisar detta genom att sluka ett kompakt stålsvärd.
Ganska tuff gubbe?


Hans Rosling. Bilden tagen härifrån.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, vilken dag! Men det var bra ändå? Ja, du får komma ner och detoxa en vecka i gbg till hösten! =)

Jag tror det går, om du bestämmer dig för att detoxa.. du behöver inte göra det med en gång men det är skönt att ha det gjort! Magen mår mktbättre sen detoxen! =)



Idag va jag på restaurang, ska snart skriva om det.. =) Kramar

2009-05-03 @ 22:45:57
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

ah, men det kan ju vara en bra början iaf! =)

Oj, låter jobbigt! Jag har förstått att min nästa inriktning också är rätt jobbig.. =(



jag är så skoltrött.. suck.



Ja, men det är bara ta tjuren vid hornen och påbörja veckan! Annars kan den inte avslutas ju! =P



Kramar

2009-05-04 @ 11:57:25
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Mitt synfel är..vänta nu.. haha, nej: Närsynt med brytningsfel! Oh yes, jag har äntligen lärt mig det.. får man fråga vad du har för ögonfel?:P



Twilight ska du absolut läsa!!



Jasså, ni fick upprymt där hemma också? Samma här, jag tvingade dock sambon att hjälpa till.. jag delade upp uppgifterna och sen var det bara att ta i ;) Hoppas att du får en bra start på veckan! Kram

2009-05-04 @ 14:06:56
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Anna

sikken cooling !

2009-05-04 @ 18:01:32
Blogg/hemsida: http://annaahellgren.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Anna

sv: jaså ! härligt :) det är juh skönare att vara blond på sommaren :)

2009-05-04 @ 19:06:24
Blogg/hemsida: http://annaahellgren.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0