Det är inte lätt när det är svårt

Tele2 ringde och sökte min svärfar (E).

- Han är inte hemma.
- Vem är du då som talar, hans dotter kanske?
- Nej, inte ens det... svarade jag och började fnittra över situationen.
- Förlåt vad sa du?
- Nej, jag är inte hans dotter.
- Nej okej, hur gammal är du då?
- 21.
- Och du bor där?
Jag började skratta lite. För jag bor inte på den adressen där telefonen är registrerad och jag har ingen lust att utsättas för vad nu Tele2 killens baktanke var. Så jag svarade...
- Nej, jag bor inte här.
- Nähä? Undrade han.
- Nej. Ehm, jag är... grannen faktiskt, svarade jag sanningsenligt för att han inte skulle tro att jag var inbrottstjuv eller något.
- Du är granne och svarar i telefonen där?
Han är inte den första stackarn som råkar ut för vår komplicerade boendeform.
- Ja, svarade jag och kunde inte låta bli att skratta. Men jag får vara här och svara i telefonen.
- Jaha okej, då får jag återkomma till E då.
*klick*

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Har ni samma nummer?



Nä, är det 15? Vad är det som är 14 då? -kliar mig i hövve-

Jag vet att jag inte är ivägen men jag känner mig ändå så.. malplacerad. Jag får ofta höra att jag är påfrestande och på julen vill man väl inte ha folk som är påfrestande? Vissa jular har ju varit underbara :)



Kramar

2009-11-26 @ 14:46:56
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

ha ha ha ha ha..kan tänka mig att han fick massor att fundera på nu....

Usch..komplikationer låter inte alsl trevligt... hur går det då????

2009-11-26 @ 15:01:22
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Jag har visserligen aldrig fått höra det på jul för då handlar det om att ge. Ge av sig själv och ta emot. Jag ger väldigt mkt. Äsch, jag får känna efter. Är en månad kvar. :)



Hehe, låter som överkurs det där med telefonen. :P



Kramar

2009-11-26 @ 15:19:04
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, vad roligt! :) Ja, det håller jag med om! När du sa detta kom jag på fler tillfällen faktiskt.. men för min del får det helst vara lite anonymt faktist.. :) Jag gillar att vara lite mystisk. hihi.



Nej nej, jag har brunt hår naturligt! Men sa till Vivi att det nog kan se lite rött ut i kombination med kläderna. Jag har kastanj typ.. :) kastanj/mellanbrun tror jag det är typ.. Beror iof på vilket märke man jmf. med. :P



Haft en br dag? kramar

2009-11-27 @ 01:08:26
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Monica

hahaha så roligt ;) ja bruka svara i telfon hos mina grannar och ja bruka säga hej de är monica men dom säger ändå men hej soofia ( äldsta dottern som bor där egentligen) :P

2009-11-27 @ 15:12:37
Blogg/hemsida: http://monkisen.appearit.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0