Lycka

Vi la oss lite för sent igår, J och jag. Men när vi låg där i sängen, närmare än vanligt och kramade om varandra. Ja, då hade jag inte riktigt lust att släcka ner lampan helt hur mycket klockan än visade.

- Vet du vad jag tänkte tidigare idag? Frågade jag J.
- Nej, vadå?
- Att jag är lycklig.
J log och kramade mig lite hårdare.
- Bra. För jag är också lycklig.

Och det må vara så att allt inte är på topp runt mig nu. Ligger lite efter i studierna, fast snart är jag nog i kapp igen, komplikationer efter operationen, och det kanske till och med är så att jorden går under år 2012 som skrämselpropagandan antyder. Det må så vara. Men precis just nu. I precis den här stunden av mitt liv så är jag lycklig. Klart det skulle kännas bättre om hålet inte var ett hål, om jag var klar med PMskrivande som jag tänkt mig och om jag hann gifta mig med J innan jag dör. Men egentligen spelar det mindre roll.
För i grund och botten är jag lycklig.


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jenny

aw... så sött. Vad bra att ni är lyckliga. Man ska vara det :)

2009-11-23 @ 19:06:11
Blogg/hemsida: http://lookingnorth.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0