Svenska lagar

Det finns en lag som heter Lag (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter och en som heter Lag (1944:302) om köpares rätt till märkt virke. Dessa båda lagar kallas i korthet Hundlagen eller Hund- och kattlagen respektive Märkt virkeslagen.

På tentan igår handlade både fråga 2 och 3 om en som köper en kamel från Förenade Arabemiraten (men svensk lag gäller enligt överenskommelse). Problem av diverse slag tillstöter självklart. Som J säger, vi tentar inte huvudreglerna, utan några av alla undantag. Verkligheten är sällan så enkel som huvudregeln...

I natt drömde jag att det på hemsidan nu finns en förteckning över de lagar som man skulle ha angett under tentan. Där fann jag Lag om märkt kamel.

Ja, det är ju troligt att vi har en sådan lag här i Sverige!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Haha, man blir skadad av att plugga på högskola/universitet! ;)



Jag tror det blivit missförstånd här... jag hade min tenta igår! Det gick skit så jag är förberedd på omtenta den 11 juni.



Hur gick din?

2010-04-30 @ 08:50:58
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0