Norrlandsbesök 2010 numero 2

Sista kvällen i norrländska skogarna. Vi förlängde vistelsen med en dag eftersom det är vi ungdomar som själva reser hem de 90 milen, och detta är helgen då industrisemestern tar slut och semesterfirarna återvänder. Eftersom vi hade möjlighet att resa på måndagen valde vi att göra så. Då föräldrarna inte är med så har vi två platser över i bilen, därför stannade två av kusinerna kvar en extra dag så kör vi hem dem imorgon istället.

Sedan senaste uppdateringen har vi lekt mer, UNO, Carcassonne och hopprep som tidigare, men även Knutgubbe och charader har hunnits med. Bastat och badat i Barselet (en vik i Umeälven) har vi gjort ett flertal gånger. Igår var det bildspel av folks minneskort på farföräldrarnas nya platt-tv (kan stoppa minneskortet direkt in i tvn!). De andra ungdomarna såg en Zombie-komedi film igår, men jag kände att jag hellre vill läsa i min bok. Jag har faktiskt inte hunnit läsa något i den på hela vistelsen, har haft annat roligt för mig.



Svägerskan A som spelar UNO och några badankor.

Dessutom har jag ätit två fiskrätter, fiskburgare och fiskpudding. Eftersom jag inte ens tycker det är så gott med kött i hamburgare så var inte heller fisk i bröd jättegott, men fiskpuddingen var faktiskt god. Sedan har jag ätit soppa också, med morötter och räkost. Det kan vara första gången någonsin jag tagit om av soppa. Just soppa har ju varit extra jobbigt att äta med gomspalten så har bara varit klar grönsakssoppa som jag tyckt mig vara värt besväret att äta.

Denna gång ska vi som är kvar byta bilder med varandra denna sista kväll. På så sätt får man ta del av andras, vilket ju lätt aldrig blir av annars. Bilder kommer i veckan men nu borde jag packa klart och lägga in packningen i takboxen. Det tar många timmar att köra så det blir en tidig start.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0