En söndag

Dagen innan tenta idag. Halva dagen brukar jag alltid ta ledigt, den senare halvan. Rensa hjärnan och ta ett långt, skönt, avslappnande bad med skum och hela baletten. Denna kurs har koncentrationen varit så där och jag kände att det knappast skulle vara lättare idag, så jag är ledig i princip hela dagen.

Började med frukost bestående av youghurt, bananskivor, clementinklyftor, äppelbitar och nötter. Väldigt mättande. Såg på tv med J medan vi åt. Sedan stack jag iväg ut för att köpa lite saker jag saknar. En till måttsats, en termos, en sjal i rött och svart, müsli och persilja kom jag hem med nyss. Har talat lite med några pluggkamrater som är på palatset och försöker banka in lite mer kunskap och gjort dagens träning.
Nu blir det något litet till lunch, till middag blir det citronkyckling.
Medan jag äter ska jag betala räkningar. Är det bara jag eller är det fler än vanligt i januari? Dessutom ska jag göra det enda i pluggväg under dagen, läsa igenom samtliga föreläsningarsanteckningar en gång.

Sedan ska jag laga middag med J och ta det där badet. Vilket som blir först beror på när han kommer hem.
Så det här är min söndag med andra ord. Imorgon är det förmiddagstenta och på eftermiddagen ska jag hämta ut originalet till en skriven tenta och skriva ner C2ans schema i almanackan och... ta det lugnt tror jag. På tisdag morgon ska jag börja läsa i en av böckerna till kursen för att på eftermiddagen gå på första föreläsningen.

Jag måste ringa KS snart och ändra läkartiden också...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0