Snabbvisit i Polen

Hemma igen. Krakow var en fin stad och vi hade det väldigt roligt och mysigt ihop hela gänget. Auschwitz var intressant och spännande att se. Det är lite annorlunda att se med egna ögon, att själv gå in i/titta in i/testa utrymmet i smårum, mot att bara höra och läsa om det. Dessutom fick man höra nya saker som jag aldrig hört tidigare. Tom pappa som plöjt varenda bok i ämnet och sett varenda film fick lära sig nya detaljer. Han hade heller inte förstått att det var så grymt som det var, och det var större än vi trodde. Det blir en annan grej att se med egna ögon helt enkelt, svårt att ta det till sig via böcker och filmer. Ja det är svårt att ta det till sig även där. Det är i många fall rent omänskligt. Men det är ett besök jag verkligen rekommenderar.

Det finns mycket att skriva om resan. Både otroligt roliga saker, och intressanta detaljer om Auschwitz. Dessutom finns det hundratals bilder (ni vet hur jag är och det fanns tre kameror till i vårt gäng). Men det har vi inte tid med nu, för Tyskland spelar bronsmatch och mina ögon behövs på tvbilden. Det är möjligt att jag skriver mer om resan sedan, om ni så önskar.

Men nu: HEJA TYSKLAND!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Ja gör det! Skriv mer!

2010-07-10 @ 21:15:53

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0