Norrlandsbesök 2010


Natten till idag med fullmåne

Idag är vi i norrland. Jag gjorde bort mig tidigt när vi stannade för glassköp och bad J lägga upp en Nästa kund tack-skylt efter våra varor, "så ger vi ett gott intryck av oss svenskar". J trackade mig för det och retades med "det är visserligen norrland men det är fortfarande Sverige". Som om jag inte vet det. Stockholmare var de jag ville ge gott intryck av, men det blev så fel. Men det är ju tanken som räknas.

Svägerskan A var vaken hela resan (90 mil) för första gången. På plats är endast Js familj minus hans moder som jobbar, och hans farmor och farfar. Imorgon och på fredag väntas fler släktingar från Sveriges olika kanter.

Igår fyllde världens bästa gudmor (en av mina mostrar) år, och idag fyller Js farfar år. Idag hissades därför flaggan i topp och det fikades med tårta på eftermiddagen. Annars idag har vi ungdomar hoppat hopprep. Både enmansrep (eller vad man ska säga) och långrep, och upp till tre man (eh, kvinnor?) hoppade samtidigt (fler var vi inte).
Sedan övningskörde svågern, men tydligen körde de på lite mindre välordnade vägar. De fick ringa efter farfarn som fick åka och bogsera hem dem, oljetanken har fått sig en törn och de mesta av oljan hade runnit ut på backen.

Vädret idag har varit riktigt fint. Det har varit solsken hela dagen, en vacker blå himmel. Temperaturen är bara runt 20 grader, vilket är kyligt med tanke på att man nu är van vid 30, men det känns lagom ändå. Hoppar man lite hopprep blir man jättevarm iaf.

Igår spelade vi Carcassone och lärde svägerskan A och farmodern spelet

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: soffie

va härligt å mysigt ni haft det,Ha en fortsatt trevlig sommar!!!

2010-07-29 @ 19:49:26
Blogg/hemsida: http://soffie69.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Härligt du verkar ha det! Jag vill också ha tårta, lugn och ro! Och hopprep! ;) Jag vet inte vad et heter egentligen, vi har alltid sagt skarvmadrass. Det är en liten skumgummisak man lägger mellan madrasserna.. men prata med dem på ikea. Men jag har en 160-säng i helmadrass och ångrar rätt ofta att vi inte tog två 80-madrasser.. :(



Haha, men det var jättemkt regn i gbg när vi var borta medan vi hade finfint väder.. :P hihi



Kramar!

2010-07-29 @ 20:22:12
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

hi hi hi hi "typiskt 08:are"... hi hi hi hi

Hoppas ni har det gött uppe i Norrland och hoppar er varma. Du har rätt i att 20 grader känns lite kyligare... man vänjer sig snabbt vid värme och kan bli lite bortskämd minsann.

ha det gott

2010-07-31 @ 14:03:20
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0