Cykelsemester på Gotland

Det var en himla seg lördag, fylld med mestadels ingenting. Tills klockan slog 17 och Empan kom intågandes. Semesterplaner skulle slipas och bokas. Vi ska ju fara till Gotland och cykla under fem dagar i sommar. Vi har bokat färjan fram och tillbaka, hyrt cyklar och bokat boende för några av nätterna (snart för alla). Vi hade gärna tagit oss till Fårö, men det gick inte att få ihop på något bra sätt. Är ju ca 8 mil mellan Visby och Fårö så vi hade behövt stanna där några dagar för att det skulle vara värt det. Det hade vi inte tid till. Vi fann ett vandrarhem ungefär i mitten på Gotland som verkade jättemysigt. Ett familjeföretag som har en hel massa djur. Tex har de hästar, så kanske blir det en ridtur också. Vandrarhemmet ligger ca 2 mil från Visby, så det är en bra sträcka. Fanns flera intressanta resmål inom cykelavstånd från vandrarhemmet, tex Vikingabyn i Tofta. Någon som vet om det är interssant? Någon som har några tips på bra sevärdigheter i övrigt?

Vi reser i början på juli, på en fredag, och kommer hem på tisdagen. Onsdagen är jag hemma och på torsdagen bär det av till Krakow med familjen och hem igen på lördagen. Nio dagar på resande fot. Nio dagar med en väldigt liten dos av J. På söndagen fyller han år, så då ska vi ta igen det massor!

Nu måste det baske mig vara bra väder de dagarna vi är på Gotland också. Det skulle ju minst sagt förta nöjet annars...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, det finns massor på gotland. Lummelundagrottorna och disneylandet är mina favoriter. Däremot skulle jag nog ta dagen som den kommer. När jag och Nina var på irland hade vi pratat om att turista och sånt innan. Väl där kände vi inte för det utan shoppade mer.. :P Inte allt för mycket kultur kanske men...ändå! :P Så mitt tips: Ta dagen som den kommer! :)



Ja, du har ju koll via FB :P



Ah, blev det bättre seminarium efteråt? Vad dåligt av honom att inte ha koll på det eftersom han ska ha koll på er litteratur!! :O



Kramar

2010-05-09 @ 08:25:37
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: livetoday - 52 kilo

tack så jättemycket. :) det är skönt att jag kanske inte ens behöver gå ner till 52 kilo för att bli nöjd :D:D:D för de sista kilona är ju sååååå seeeega! :D jag tycker det är skönt att ha några kilon att bolla med om du fattar..liksom om du är preciiiiis normalviktig så kan man liksom inte ta en helg med massa party och godsaker utan att man märker liite :D hoppas du förstår och lycka till själv! :):) och tack igen!

2010-05-09 @ 09:25:08
Blogg/hemsida: http://livetoday.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Låter härligt!!! Gotland har jag aldrig varit på...men vill!!! Öland har jag varit på flea ggr... får kolla detta med Gotland jag med!!!!

2010-05-09 @ 20:54:53
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Skönt att du fick poängen! hur mkt behöver du få på tentan då?



Jag rekommenderar definitivt lummelunda men det är nog dyrt.. stor attraktion enligt folk... :) Mysigt att gå runt omkring också det är in som kostar om jag minns rätt?



Kramar!

2010-05-09 @ 23:20:21
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: jayne

Öland är fint. Men jag kan tänka mig (??) att Gotland och Öland skiljer si g.. trots att de ändå ligger så nära varandra.

Man åker bara över bron så vips är man där. Fin ö.

2010-05-10 @ 06:06:41
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: nath

söt blogg =)

2010-05-10 @ 20:03:55
Blogg/hemsida: http://onlynattan.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Ska ni bo vid kusten? 2 mil från Visby..norr, söder, mitt på? Jag har ju bott där nere i många herrans år..så jag kan smultronställena ;-)

2010-05-10 @ 21:54:45
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.wordpress.com
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Oh..men Tofta och kusten är ju ännu bättre! :-) Spännande att få höra vart vid Tofta-området ni ska vara. Gnisvärd Fiskeläge, som ligger lite norr om Tofta (samma strand egentligen), är jättefint! Där har vi varit mycket. Amanda o Victors farmor o farfar har stuga där bla. Gotland är ju ganska litet..så man hinner se ganska så mycket ändå. Inne i Visby finns massor av guldkorn också..fast där har du kanske redan sett det mesta?!



Tofta Strand och After Beachen är ju något som de flesta unga vill uppleva.. Nu vet jag ju inte hur mycket du är för såna festligheter.., men kanske kan va kul att uppleva ändå?!

2010-05-13 @ 11:32:44
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.wordpress.com

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0