Back on track! I mean roads!

Ikväll efter den underbara vinstmatchen mot San Marino med 6-0 (och tre av målen gjorde med tio man) skulle fader köra hem mig, då jag sett matchen där. Har ju inte denna fantastiska Tv10 som når 70% av befolkningen redan första dagen (men vi andra 30% då?). Men då överraskade jag honom med att vilja sätta mig bakom ratten. Det borde ju inte gå egentligen. Mina papper med hälsodeklaration och optiker-intyg kan tidigast ha kommit till transportstyrelsen den 2 september. Idag är det den 7, och då har vi haft helg också. På körkortsportalen kan man se handläggningstiderna. Idag handlades handlingar som kom in den 16 augusti.

Klicka för större bild
Mitt var tidigast inne den 2 september. Men ändå låg det där idag i brevlådan. Körkortstillståndet. Så jag fick köra hem idag, och det gick bra. Var första gången jag körde när det var så här mörkt men var ju iaf inte mycket trafik så det var lugnt. Skönt att äntligen få sitta bakom ratten igen! Men visst är det lite skumt med handläggningtiderna... "Har du tur kan det ta minst två veckor, men då har du riktig tur" sa ju chefen på bilskolan, det har gått 1½ vecka. Men vem är jag att klaga?

På kylskåpet med tillägget "Glasögon eller kontaktlinser".

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0