Ta en titt under huven

Jag hade bokat in att köra med far idag. Igår kväll skojar mamma "ni kan väl köra tidigt, klockan 7 ungefär, så får jag sovmorgon". Det skulle hon inte gjort. Klockan 7.13 slog jag upp mina gröna ögon och dagen var i gång. Drömde helsjuka saker och hade svårt att komma ifrån känslan i drömmen. J var också pigg som en mört, trots att vi båda somnade efter midnatt. Mor stack till gymmet och jag la beslag på far. Idag blev det parkering (både köra in och backa in), fickparkering (fast med ganska stort avstånd och sedan låtsas att utrymmet var mindre, hua! Ett tag använde vi oss av en parkerad bil och ett framställd soptunna, perfekt! Men sedan kom kvinnan i huset och drog in tunnan och blängde surt på oss), backade runt hörn och gjorde inre samt yttre säkerhetskontroll. Fick en ordentlig genomgång av motorn också så nu ska jag försöka komma ihåg kylarvätska (50/50 glukol och vatten), spolarvätska, motorolja (mellan markeringarna), bromsvätska (vid MAX) och batteri håller hus där under motorhuven.

Nu blir det lunch, sedan plugg. J är borta i stan och leker med bror sin hela långa dagen.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0