Hoppsan

Klockan är lite mer än jag hade tänkt mig, men men.

Idag (igår) sov jag länge och slappade ett tag. Åkte in till stan för att handla julklapp till Johan vid 16-tiden. Fick sällskap med Micke in till stan. Efter ett tag där så träffade jag Sandra och vi gick och köpte julklappr till våra respektive. Sedan träffade vi Emelie också, som var klar för dagen på sitt jobb på NK. Kul att vi kunde ses en snabbis innan helgen före nyår! Sedan gick jag och Sandra och tog två små burgare på McDonalds och kollade lite i affärer. Sedan åkte vi till Islandstorget där vi skulle möta Johan och Bella. Och Bella var där FÖRST, till och med FÖRE utsatt tid! En historisk dag. Sedan kom jag och Sandra och Johan kom 3 minuter senare, på tåget efter oss. Vi gick till Preem, till Tempo och till Preem igen. Sedan till huvudmålet, Islandstorgets Pizzeria, den bästa i stan! De tar dock inte kort, därav springandet i affärer. Preem kunde bara ta ut 500-lappar och på Tempo var det fel på systemet så de kunde inte alls, så nu har jag mycket kontanter i alla fall.
Jag tog sallad, de andra pizza. Sandra orkade bara en typ femtedel, Bella orkade bara halva och Johan klämde i sig nästan hela, lämnade lite kanter.
Icke att förglömma, Bella hade med sig en inflyttningspresent till oss, en jättefin julblomma i en korg ni vet med julstjärna, mossa, gran, tomtar.. ja ni vet. Jättefin var den! Tack så mycket. "Så det är nu jag ska känna mig dum" sa Sandra när Bella räckte över blomman, mjo lite men ta med något till inflyttningsfesten så är du förlåten ;-)
Efter pizzan åkte vi heeeeela vägen till Ängbyplan, tog säkert 30 sekunder när tåget väl var på stationen innan vi var framme. När vi gick av så fick jag se en gammal kärlek till mig från högstadiet, ful har han blivit också, hua. Sandra såg honom också och bröt ut i asgarv, mycket diskret. Hm, vad gör han i mitt område...
Sedan kom vi hem till mig och Johan och vår boning. Hope you liked it! Så nu har i alla fall 2 vänner sett mitt nya boende. Vi snackade, såg på Da Vinci Koden till Sandras stora förtjusning *host*, käkade massa chips, godis och drack Cola (alla hade varsin 1½liters flaska). Sedan skulle Sandra hem. Vi andra såg klart filmen, snackade vidare och följde därefter Bella till tunnelbanan. Men lite framgång haft på Bellas Markus-fronten. Vi fick höra honom igenom högtalaren på hennes mobil och han hälsade på oss! Alttid något, snart kanske de andra får se en bild på honom (jag har sett redan), och så småning om träffa den mystiske mannen. Sandra gillade i alla fall hans dialekt, haha. Hon kanske faller för dialekterna.

I alla fall behövde jag inte åka till Universitetet för att ta reda på mina betyg. Som tur var smsade jag några kamrater som jag visste skulle dit för att se när de skulle vara där. En svarade att hon varit där och att de inte satt upp betygen än utan skulle maila alla deras resultat, så Jojo ljög alltså för oss när han lovade att de skulle vara uppsatta. Så alla ska vara arga på Jojo, för han sa att Ida fick vara förbannad om de inte satt uppe när hon kom, och de sattes ju inte upp alls så..
Sedan efter ett tag fick jag sms av Elise att hon skulle åka nu men jag hann stoppa henne. Samma sak med Yaowapa som jag efter att ha fått svar via sms ringde upp och stoppade, orkade inte smsa mera då. Ja så vi var i alla fall några som slapp åka in, hoppas inte alla gjorde det. Hm, kom på nu att jag kunde skickat mass-sms till alla och varnat dem men det tänkte jag inte ens på *-) Synd.
Jag fick till slut mail av Jojo (18:06), och jag fick betyget C på alla tre kurserna så det kändes skönt. Det stod att i januari skulle det vara mer information om slutbetyget och så, men det måste ju bli ett C på mig då jag fått C på allt. Konstigt annars liksom.

Nu har min älskade fästman fått någon nostalgikick för han börjat spela CS igen. Och Bella sitter och laddar ner spelet så att hon kan börja hon med. Oh my God, vad umgås jag med för människor? :-)

Imorgon, ta hand om mig själv dag, samt ringa pappa och höra när vi ska köpa granen. Snart är det julafton, på allvar. Det är synd att det känns annorlunda mot när man var barn. Magin finns liksom inte längre... Jag vill ha mer julstämmning. Johans pappa ringde i alla fall idag och undrade om det var något speciellt önskemål att ha på matbordet. Jag svarade "revbensspjäll", för jag gillar inte direkt julmaten så behöver något som jag kan äta massa av för att bli mätt :-D Jag gillar inte prinskorv, är inte jäätteförtjust i köttbullar om det inte är med potatis/potatismos, lingon och gräddsås förstås. Gillar inte skinkan, äter aldrig fisk. Inte förtjust i glögg, och föredrar vanlig cola framför julmust. Jag är inte så julig av mig matmässigt, men gillar julmusik (men det gör inte Johan så spelas inte här) och julpynt. Älskar julgranar och att klä dem. Men en liten julgran kostar 200 kronor och sedan en massa pynt på det, det blir för mycket. Så jag får njuta av det när jag är hemma helt enkelt. Jag gillar att hålla traditioner, Kalle Anka är ett måste på julafton, inget snack om saken. Dock har Johan inte sett det med mig någon av de 3 jular vi spenderat ihop, så lär väl inte bli denna fjärde gång heller. Så jag kommer sitta i soffan hemma i Spånga och titta på Kalle Anka med mina (Stockholms-)bröder: Peter och Martin, 29 och 26 år gamla. De har sett varje julafton och håller traditionen trots att de kan allt utantill och skulle kunna ha något bättre för sig. Så Johan har inte direkt något bra argument att välja datorn framför Kalle men men...
Vi gillar inte Ferdinand (stavas han så?). Den är överdriven och såå tråkig. Så när Ferdinand kommer har vi bensträckar-, prat- och toapaus.
Mamma stökar i köket, så om pappa och farmor inte har något bättre för sig kommer även de och kollar på Kalle. Något bättre är alltså om inte mamma vill ha hjälp med något. Pappa är 60+ och Farmor fyller 91 den 6e januari, inte ens DE har något emot Kalle Anka på Julafton. Ibland förstår jag mig inte på min fästman. Men om det ska vara så han vill ha det så får väl jag sitta och kolla på Kalle på Julafton med våra barn och Johan fixar julmaten, eller? För inte ska jag som vill se behöva göra det för att han ska kunna sitta och leka vid datorn (eller vad som nu motsvarar datorn då). Det går jag icke med på!

Oj, jag kan verkligen konsten att skriva på jag. Aja, ska hoppa i säng nu. Tänkte ställa klockan på 10-11 någonting så att jag börjar vänja mig lite vid att gå upp före 12, hehe. Blir nog 11 ändå. Jo, 11.
Så natti natti på er, så hörs vi.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0