Stuck in my head

Läste min kära kompis Magdas blogg, där hon tipsade läsarna om min, Sandras och Jespers blogg. Jesper vet jag inte vem det är, säkert en klasskomppis men jag tror inte jag mött honom. Men nyfiken som jag är så ska jag spana in honom, han skriver mycket om musik och en bit ner nämner han "Forever young" låten, men jag minns inte nu vem som är artisten... men iaf, nu har jag den på hjärnan och när man väl fått något på hjärnan är det ju inte så lätt att få ur den. Så jag sitter och nynnar här för mig själv, men vad gör det. Jag är bara glad, har ju ett helt, långt och pluggfritt jullov att se fram emot!

Kladdkakan klar, den blev jättemumsig men inte jättekladdig. Fast vi har ju ägg så att vi kan göra 2 satser till om vi vill! Verkade som att Johans familj vill ha det till efterrätt på torsdag, då de ska äta hos Micke, vi får se hur det blir.

Jag säger ofta "vi får se", "vi får se hur det blir" och "kanske, beror på vad?" vilket beror på att jag inte vill lova något jag inte kommer hålla. Bättre att få alla detaljer och sedan neka eller svara jakande än att lova något och vara osäker på om jag kan hålla det. Jag gör alltid mitt bästa när jag lovar något och vill inte göra någon besviken, därför jag är så "skeptisk" i början. Så att ni vet.

Julshopping då, har bara till Johan kvar. Som vanligt kommer vi överrens om en maxsumma, i år är den 250 kronor. Vi måste shoppa lite till hemmet också, jag har lite julpynt som jag smyckade vårt gamla rum med förra året men det är mycket otillräckligt nu. En ljusstake, 4 små och en stor tomte, en stor ängel, en sydd tavla, snögubbar i glasformat (svårt at förklara), en liten och en stor duk och just det en jättestor tomte också. Det är allt och det räcker inte, så det måste vi shoppa i helgen.
Jag vill köpa en liten julgran och smycka men de kostar ju drygt 200 kronor så vi får se...
Mamma, pappa, Peter, Martin och farmor är avklarade. Roger får inget i år, men det beror inte på att han inte varit snäll utan på att han bor så långt bort så jag tycker det verkar krångligt att skicka emellan. Lovis får inget från mig, men nästa gång vi ses lär hon få en present hon med.
Lovis är Rogers dotter, alltså min brorsdotter. Jättesöt tjej är hon, hur mysig och go som helst. Ifall ni missat den informationen vill säga.

Jag kommer väl snart igen, så på återseende!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0