Hela dagen

Igår kväll kom Johan hem sent, därför skulle jag göra middag bara till mig. Så medan jag står och kokar makaroner och steker köttbullar funderar jag på vad jag ska göra. För en gångs skull har jag inte massa plugg att göra, ett tvprogram att se eller liknande. Klockan skulle vara kring 19-snåret när maten var klar så vad ska jag hitta på i en timme innan jag skulle se dokumentären kl 20. Slänger in blick in i vardagsrummet. Jag har inte lust att slötitta på tv. Så vandrar min blick till bokhyllorna. Jag har ju 3-4 böcker som är olästa, kanske ska börja på en ny. Kollar bland böckerna, jo den har jag inte läst, och inte den, den eller den. Tar ut två och väljer. Ja men den här har jag hört av flera ska vara bra, jag börjar med den. Martina Haags Underbar och älskad av alla. När maten är färdig sätter jag mig vid bordet och börjar läsa medan jag äter. Väldigt lättläst (särskilt med tanke på de böcker jag tagit mig an på senare tid). Så blir klockan 20. Jag lägger boken vid sidan, men stänger av ljudet i pauserna och läser vidare. När programmet är slut fortsatte jag läsa. Sedan duschar jag och gör mig i ordning för natten. Klockan 23.57 lägger jag undan boken. Färdig. Utläst.
Den var bra, det var den. Och det var skönt att läsa en bok bara för att roa mig. Krävdes inte någon ansträngning vad gällde att minnas detaljer (i mitt fall är det svårt att minnas om det blir för många namn, eller för krångliga) eller som när man läser för plugget. Bara för egen njutningsskull. Väldigt skönt.


I helgen sökte Johan jobb på 2 ställen, båda datainriktade. Redan igår hörde en av dem av sig men Johan var inte vid telefonen då. Så han fick ett mail att ringa upp dem. Så han ringde dem och det visade sig att de ikväll har ett informationsmöte klockan 18. Så Johan ska iväg på det och se vad det ger. Jag hoppas på det bästa. Egentligen tycker jag att det andra jobbet är snäppet bättre om man ska se i ett längre perspektiv men det här är bra det också. Men han har ju inte fått det än och det är ju bara ett möte och inte en intervju, men ändå ett steg på vägen.


Imorgon bitti far mor och far till min bror och hans familj på besök över helgen. Hoppas det blir trevligt!
Min föreläsning idag handlade om barnspråksutveckling. Framför allt skillnaden mellan hörande och döva barn, med hörande och döva föräldrar- i olika kombinationer. Min brorsdotter som är nyss fyllda 6 månader relaterade jag den informationen till så klart. Det jag hört att hon kan och gör, i förhållande till den vanliga utveckling hos hörande barn med hörande föräldrar, tycker jag det verkar som att hon ligger lite före! Jag har hört förr att hon gör det men här står en doktorand(tror jag?), som forskar på detta och som beskriver barnens utveckling och berättar att när barnet är 7-9 månader gör hon si och så. Men det gör ju Lovis redan? Kommer inte ihåg exakt vad hon sa och när, och jag antecknade inte (låg utanför den vanliga undervisningen) så kan inte ge konkreta exempel. Men att min brorsdotter är snabb på att ta till sig världen, det tror jag på!

Vet inte vad som hände, hela stycket bara blev kursivt helt plötsligt. Kan inte återställa det :S Kursivt är nämligen inte amrkerat där uppe i fältet men ändock blir det så.
Aja, nu smsar någon och Johan ska snart dra sig iväg så ska umgås en kort stund med honom. Vi höres.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

Ja det är alldeles riktigt! Din brorsdotter är lite före sin tid..*ler* Du ska se henne när vi säger "Lovis bada"! Då hoppar hon liksom och ser överlycklig ut, för hon vet att ordet "bada" är bra och roligt och massor av vatten! Hon försöker krypa nu..men det går sådär.. Du lär väl få en utförlig rapport efter helgen, då farmor o farfar varit här! ;-)

Önskar er en bra Valborg!

2008-04-29 @ 18:45:21
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Underbart! Ska göra mitt bästa för att komma upp i augusti och träffa er alla igen. Ska ju jobba juni-juli och hoppas att Johan får jobb samma period så att vi kan göra lite på vår gemensamma semester.
Jag ska pressa mamma och pappa på varje detalj ;-D

2008-04-30 @ 22:40:09
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Jannice

När vi kom upp till torpet i onsdags, då de kom hit..så sträckte sig Lovis mot farmor. Hon ville komma till henne! Hon är sååå gullig! Jag blev så glad att hon ville vara med sin farmor!! *härligt*
Idag har farfar och Lovis lekt i sandlådan jättelänge! Hon är nog världens lyckligaste unge som har farmor och farfar!

Vore roligt om du kan komma upp sen. Jobbet går ju såklart i första hand! Vi kanske ska ha en liten ceremoni för Lovis, på midsommarafton..nere i Sthlm. Vi får berätta me romd et sen när det blir spikat!

Sköt om er och kram från oss alla!

2008-05-02 @ 16:02:26
Blogg/hemsida: http://jannicejarpe.blogg.se
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Ooh, ja säg till så vi vet vad som gäller på midsommarafton!
Ja, pappa är rolig att leka med, det tyckte jag också när jag var liten! :-D Kul att Lovis känner igen dem fast de inte sett så mycket, och tycker om deras sällskap :-)
Hörde att ni skulle på middag ikväll, hoppas ni får det trevligt!

2008-05-02 @ 17:41:59
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0