Jajamensan

I fredags slocknade jag kl 23 och vaknade kl 7.45 på lördagsmorognen, låg vaken i 45 minuter innan jag somnade om till kl 9.
I natt slocknade jag 00.15 och vaknade kl 6.45 men lyckades efter en stund att somna om till halv 9.
Då gick både jag och Johan upp. Jag satte igång och tog ur och satte på en ny diskmaskin, handdiskade allt som msåte handdiskas, tokade av bänkarna och spisen, en del skåp. Dammsög i köket.
Gick och hämtade mopp med tillbehör och skurade golvet i köket och i vardagsrummet och nedersta trappan.
Klockan 11 var jag klar och åt frukost.
Ska snart ta och dammsuga där uppe och skura golvet där. Och övre trappan. Och har vattnat blommorna. Och torkat bort fågelskiten som någon fågel lyckats pricka vår balkongdörr med (förstår inte hur alltså, för att träffa den måste de ju flyga in på balkongen under den ovanför och hänga uppe vid taket och släppa bomben. Vad har vi gjort den fågeln som vill hämnas oss?)
Sedan är jag klar för den här gången och då ska ett avslappnande bad tas. Kanske sätter på musik och tänder ett ljus för stämningens skull.
Senare ska jag packa, usch...

Johans familj är på hemväg. Och imorgon far vi. Kl 6.00 går tåget härifrån, så får väl gå upp vid kl 5...

Igår åt vi hämtpizza och såg på film och myste. Jättehärligt :-)

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0