Halloween 2006 gör sig påmind

Vet ni hur ett äpple som ligger i en plastpåse orörd ser ut efter 1½ år?
Det vet jag. Jag fick veta igår kväll.
Hemma hade jag bara min turkosa bikini, medan hos mor och far har jag rätt så många. Bestämde att de faktiskt borde vara där de troligen kommer utnyttjas bäst, i mitt nya hem.
Påsen med bikinis ligger på den hyllan jag trodde de skulle vara. Bestämmer mig för att kolla de andra hyllorna i min fd garderob och hittar då diverse saker. Finner en påse med min häxhatt jag köpte inför Halloween i skolan hösten i 3e ring. 1½ år sedan. Ur den ramlar en hård grå sak och landar på golvet med en smäll. Vad sjutton är det?
Tyckte det såg ut som atombombs moln, grå svampformad och oregelbunden sak. En liten ingropning i mitten. Vad?
Ropar på mamma. Både hon och Johan kom inspringande. Båda ryggar undan för den äckliga saken. "Kasta den!" beordrar mamma. "Varför jag?" föröker jag ynkligt undkomma. "Det ramlade ur din påse!"
Attans då.

Efter mycket om och men tar jag påsen där häxhatten fortfarande befinner sig och plockar upp den förhårdnade saken så att den ramlar in i påsen igen. Går till mamma i köket och hon kastar alltihop.
Jag är för känslig och skulle ändå aldrig använda hatten efter detta. Synd, för jag tyckte det var en god investering då, en häxhatt kan jag använda mig av under många Halloween framöver. Trodde jag då.
-Vad var det för något egentligen? Frågade jag mamma återigen.
Hon skakade på huvudet fundersamt.
Jag tror vi kom på det samtidigt.
-ÄPPLET! ropade vi båda.

Oktober 2006, då jag gick omkring i skolans lokaler utklädd som en häxa höll jag ett rött äpple i min hand.
Jag lyfte äpplet mot olika personer samtidigt som jag med en hes, obehaglig röst väste:
-Vill du smaka på mitt äpple?!
Och sedan skrattade jag hest ett elakt skratt och försökte se så galen ut som jag kunde.
En tjej blev faktiskt riktigt rädd för mig.
En kille tog tag i äpplet och tog en tugga och gav mig tillbaka det.
Efter hela jippot slängde jag ner äpplet i min påse, och glömde bort det.
Och där har det legat tills nu.


Bilder som fortfarande finns kvar på skolans hemsida... På den översta är det skolans rektor som står i mitten.
Jag ser inte så elak ut på dessa bilder, men skenet bedrar ska ni veta!
Den lilla flickan var lite skeptisk mot att sitta så nära oss medan hennes mamma fotograferade, men vi lyckades övertala henne att vi inte ville just henne något ont. Många tog kort på oss den dagen. Här är tre, jag har sett två till i pappersformat. Sedan togs väl ungefär 5 bilder till av just oss, men de finns väl i privata fotoalbum numera och jag kommer nog inte få se dem...

Andra repliker jag väste ur mig:
-Mmm.. du ser god ut... du vill inte smaka på mitt äpple?
-Har du snott min kvast?!
-Jag ska till blåkulla ikväll, men var är min kvast..? Har du tagit den?
-Jag är så hungrig!
-Får jag smaka lite på dig? Bara lite grann?
-HAHAAAHAHAAAHAHAAA.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0