Dagens citat

Citatens dag idag.

1. Berättar för några klasskamrater vad det står i litteraturen som vi skulle ha läst till föreläsningen idag. Berättar att det var svårt för döva att ses mellan årsmötena under 50-talet då det var dyrt att resa och tillfälligt bo på den nya orten samt matavgifter. Varefter Robert kläcker den smarta idén:
- Vadå, 50-talet? Hade dem inte telefoner då?!
Vi andra tittade på varandra.
- Du menar.. bildtelefoner... eller? Frågar jag
Robert sitter tyst och tittar.
- Ja jusst ja.
- Du vet att du läser teckenspråk va? Frågar jag vidare.
- Jag kom på det nu.
- Efter 1½ termin? Frågar Stefan.

2. Lite senare då jag berättar att en tolk nästan blev arbetslös då en föreläsare vid ett tillfälle skrev och ritade så mycket på tavlan att tolken knappt behövdes säger Robert ytterliggare något smart:
- Men vadå. Var han hörande? Då behöver han ju ingen tolk!
Vi tittade återigen på varandra. Vilket universum är Robert i idag?
- Alla andra var ju döva!
- Ja, jusst ja.

3. Jag visar Johan hur fint en kille i min klass skriver.
- Han är lite bögig va, säger Johan på skoj.
- Nej nej, säger jag allvarligt, han är busschafför!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0