Snön

Ja, för att det inte ska falla i glömska så måste jag berätta om snön här. Igår snöade det. I Abrahamsberg regnade det och i Brommaplan snöade det. Iaf, det snöade utanför centrala sthlm. När jag gick till bädds igår så låg det ett täcke på marken som fick mig att tänka på vaniljsocker.
Imorse när jag vaknade hade det snöat en hel del. Var nästan en decimeter snö på grenarna utanför mitt hem, och det snöade på en hel del också. Under dagen smälte mycket bort. Var en del vita snöfläckar på gräsmattan när jag gick hemåt. Det började snöa igen. Nu är det lite snö på grenarna och på marken. Snöade ganska mycket på kvällen. Nu snöar det inte.
Så, lagom till påsk dyker snön upp. Knappt under jullovet. Lite dagen efter sportlovet. Och två dagar innan påsk, typ. Ja, det är ju helt normalt.


När jag satt på tunnelbanan på väg hem igår så tittade jag ut på spöregnet (men tyckte det luktade vår iaf) och tänkte på den där sommalåten "Ljusblåa dagar"- sommaren är kort, det mesta regnar bort...
Så åkte jag in i värsta snöyran 10 minuter senare, yeey. Där försvann den vår-/sommarkänslan.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0