Teckenspråkets dag, idag

Idag är det teckenspråkets dag. 14 maj 1981 godkändes teckenspråk som ett språk i Sverige. Dock är det fortfarande inte ett officiellt språk. Och ja det är skillnad.

Var i skolan idag, hade bara 2 timmars undervisning. Sedan spelade jag in en läxa. Sedan åkte jag hem till mor och far.
Därefter tog mor och jag sällskap. Jag skulle hem, hon skulle till morfar och ta itu med mormors kläder...

Har varit hemma sedan dess. Angående tsp:s dag så har de firande på Dövas hus ikväll. Jag vill gå. Men jag orkar inte. Har några klasskamrater som är där nu, men har ingen lust att komma in senare, själv. Hade någon annan åkt in så de kom dit samtidigt skulle jag också göra det. Men jag känner inte att jag har den lusten ensam...

Det här räcker. Vet inte vad jag ska skriva, är nog första gången jag får skrivtorka på bloggen...
De kommande dagarna är det plugg som gäller, ska försöka. Idag har det inte blitt nå alls. Finns viktigare saker, eller hur?

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0