Pappa på rymmen

Först för en 40 minuter sedan fick jag tag på pappa. Han hade hållit sig hemifrån på massa ärenden och inte haft mobilen påslagen (han är inte van att ha mobil på sig). Detta gjorde dock både mamma och mig nervösa, med tanke på vad vi fick veta igår om vår arbetskamrat. Men han svarade till slut, efter at jag ringt typ 17 gånger. Skällde lite på honom för att han inte har mobilen på när han inte är hemma och han kunde väl egentligen inte ge något svar på det. Sedan snackade vi vidare om ditt och datt i 30 minuter. VI har inte setts på ett bra tag så han ville att jag skulle komma hem i helgen. Det kanske jag kan, får kolla lite. Vi snackade om allt från pension, deklaration och fonder till värmepannor, affärsmöten och arbetsmarkander. Mat, fest och musik. Träning, kollektivtrafik och upphovsrätten.
Han var besviken att höra att jag inte ska komma när mamma ska firas, och jag ville ju verkligen gå också. Så många som kommer dit och det lät bli jättetrevligt/roligt och gott att äta. Men. Nu har jag bestämt mig för Proppen och betalat så nu får det vara så. Anmälan är bindande också. För mamma är det ju okej...

Usch vad jag fryser nu. Måste ta på mig en tjocktröja. Har inte ens stoppat näsan utanför dörren idag, ändå är den iskall. Är det kallt ute? Brr, tröja nästa!


Världens Bästa Pappa!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, vad jag har jag nu missat? Proppen?



Gick det bra med studierna? Kram

2009-02-10 @ 21:21:37
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: [ Viktoriae] En blogg om självkänsla & tänkvärda inlägg

sv: Hej!



Du har rätt i det du skriver, klart att man kan få svårare prov och att motståndet kan bli tuffare i nästa match man spelar. Är man dessutom målvakt är det ju, förstås, svårt att göra fler mål. Jag valde att ta till detta som exempel och det handlar väl om att sätta in tankesättet i det man själv gör, alla spelar vi kanske inte ens fotboll eller går i skolan:)



När jag gick i gymnasiet så fann jag mitt plugg sätt och förstås, det blev påfrestande att hela tiden sträva efter att vara bäst. Men när jag visste att jag gjorde mitt bästa och inte behövde ta hänsyn till alla tankar om vad alla andra fick, så mådde jag bättre.



Tack för din kommentar, tycker det är fascinerande att vi alla är olika individer som uppfattar saker på olika sätt, därför uppskattar jag såna här kommentarer som får mig att tänka till!



Ha en bra dag! (:

2009-02-11 @ 11:45:47
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: frida

haha, vilken go pappa han verkar va ; )

kolla gärna in i min blogg och skriv något kul (:

2009-02-11 @ 23:20:32
Blogg/hemsida: http://keishas.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0