"Så var det lördag igen..."

Förra inlägget blev långt, men det var en händelserik dag som jag vill minnas och därför skrev ner här. Var docks tressad när jag skrev så hann inte med att lägga till lite bilder. Tog inga igår kväll men nya boken kan jag ju visa (åh så spännande), den vita kransen lika så. Kan nog leta reda på någon mer bild som är relevant. Men hade icke tid till detta då! Får bli lite senare.

Jag pluggar på golvet, hehe
Min fina krans jag fick. Ska ha den på tor och fre också.

Nu har jag varit ute på stan och röjt. Nej, jag har varit i Vby City och fikat, kollat på rea på rea och fyndat en mörkgrönmelerad kofta för 99 kr. Mindre än halva priset. Vissa storlekar/färger kostade tom 49 kronor men inte den storlek jag skulle ha och inte de färger jag var intresserad av. Men så är det ju alltid. Det var på Gina Tricot det.
Nu är jag trött.

Min nya kofta. Får inte bara ha svart, mörkblått och grått, då blir jag ju en stereotypisk jurist. Får bryta av med grönt, rosa, lila, blått och rött...

Åt en kärleksmums på fikat som var supergod. Köpte tre kinderägg till ikväll. Lite utmaning för hjärnan då. Haha, vad var de de brukade säga "God choklad, leksak och rolig på en gång", eller hur var det?! Tänk så minnet tryter...

Imorgon ska jag träna igen. Ikväll är vi igen bjudna på middag hos svärföräldrarna. Kyckling denna gång! (YES) och någon konstig efterrätt därefter. Värt att pröva skulle jag tro. Kul att bli bjuden en lördag. Annars brukar det vara fredag eller söndagar vi får komma. Mest söndagar. På söndagar har de alltid efterrätt och jag får aldrig smaka. På fredagar har de då och då efterrätt och då brukar jag inte heller kunna smaka. I söndags (var väl då jag var där och åt fisk? Har noll koll på tiden för tillfället) bjöd de på kladdkaka eller något sådant supergott och jag fick inte smaka. Dessutom hade vi kvar chokladmuffins från baket som jag inte fick ta och suget efter choklad var riktigt stort. Så var jobbigt att säga nej och titta på när de åt. Men har jag mina regler så håller jag dem.

"Så var det lördag igen..." Vad ska ni göra ikväll?
Känns som om denna helg inte är riktig helg. Kunde inte göra det jag ville igår kväll utan det var ett socialt evenemang. Nästa helg är det likadant både fredag och lördagkväll så då blir det ingen helg alls liksom. Men helgen efter det får ajg nog göra som jag vill (eller? måste kolla schemat...).

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0