Hemlagad asiatisk mat

Skulle testa på något nytt idag, vad som helst. Tänkte göra en chokladtårta, vilket jag aldrig gjort förut. Men tänkte göra den efter middagen och middagen blev så sen så det får nog bli bakning imorgon. Nu har jag iaf alla ingredienser hemma.
Istället testade jag (med hjälp av J) att laga en ny maträtt. Var åtminstone min idé och jag gjorde grovgörat, så wokade han allting efter mina order. Det var kyckling med bambuskott. Påminde mycket om asiatiskt man köper ute, så var kul att göra själv från grunden! Dessutom tog vi bara det vi ville ha med i, så inget kommer kastas för att man inte gillar den saken.

Vi hade kyckling i så klart, jordnötter, morötter, bambuskott, purjolök (nästa gång hittar jag nog på något mer att ha i, bara för att). Sedan hade vi kinesisk soya, majsmjöl, salt, peppar och hönsbuljong i, och blandade allt detta till en röra (efter att ha wokat i omgångar). Serverades med ris. Var inte alls svårt.

Första gången vi gjorde detta, men det blev helt okej. Vi vet ett litet fel vi gjorde så nästa gång undviker vi det så blir det jättegott tror jag!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae personligt | Grafisk design & mitt liv

Åh. Jag är hungrig och så ser jag den här bilden, inte schysst du..Haha!

2009-07-10 @ 09:09:27
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/personligt
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oh, roligt att göra eget! =)



Hoppas presenten hinner fram i tid och tråkigt när ens egen familj inte kan fira i tid.. :(



Saften blev god! =) Förresten! Bli inte förvånad om Jaz hör av sig till dig, hon läser en termin före dig och förmodade att du kunde vara intresserad av viss litteratur! ;)



Kramar

2009-07-10 @ 14:10:07
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0