Sol och arbete

Idag har vädergudarna varit på vår sida. Gick ut på trappen med frukosten och började sjunga, i huvudet, What a wonderful world. Därefter blev det "we have joy, we have fun, we have seasons in the sun". Varför påverkar vädret humöret så? Jag blev genast på mitt solskens humör (fyndigt). Fick ut J på trappen också och vi spelade lite fotboll.

Börjar med bilder på vädret imorse...

Efter frukosten hämtade jag lite nyttigt att göra och pysslade med det i solen. Sedan solade jag lite. Det blev lunch: makaronipudding, och jag tror det var isterband i...
Hela gänget blev satta på arbete vilket till största delen innebar att jag och J fixade ved, och resten av ungdomarna la stenplattor på marken. Js farmor klippte gräset, svärfar drog ut spikar ur plank och sågade sönder träpallar. Js farfar höll på med lite allt möjligt. Efter någon timme i gassande sol blev det saft och bullar i solen. Ja, det var tre sorters kakor också. Sedan var det dags att arbeta igen! Fortsatte i någon timme, tidsuppfattningen är inte på topp. Kanske tre timmar sammanlagt?

Vi gjorde ungefär en hel vägg med ved.

Efter detta blev det fotbollsspelande igen, dels i form av målvaktsträning och dels passar och dribblingar när svägerskorna hakade på. Efter detta blev det brottning, sedan boxning med vantar och sedan blev det fotboll igen.

Deras kusin E och jag är ungefär lika bra på boxning...
fast han är ju något längre än mig.


Svåger och E boxas, och svägerskan J och J sätter igång de med.
Jag och svägerskan A kollar nöjt på.


Det blev middag som var morotssoppa med räkost, vilket inte slank ner mycket alls hos mig. Blev två rostade mackor och en banan istället... Nackdelen när inte svärmor är med, hon ser till att det finns rester till mig när det är fisk eller soppa till mat.
Till efterrätt blev det gotländska saffrans pannkakor med olika sorters sylt och grädde.

Nu spelar killarna instrument och svägerskan J löser Rubiks kub.

Snart blir det bad och bastu som gäller. Ikväll ska killarna spela Star Craft, precis som igår kväll. Vi tjejer ska se Star Wars, vi såg episode fyra igår och ska försöka hitta femman idag annars blir det sexan.

Ja, idag har man inte suttit mycket på baken inte... förrän nu när man uppdaterar bloggen!


...och avslutar med en bild på vädret ikväll.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, vilken härlig dag! Fina bilden också! =)



Åh, det glädjer mig att det finns folk som också tittar på innehållet! Det är skönt att bekräfta att man inte är ensam. :) Hehe, ja det är inte lätt när ens sambo inte tittar på samma sak! Idag skulle jag leta efter ost och hade min "bibel" med mig. Skriver mer om det när jag svarat på kommentarerna! Håll utkik! =) Kramar

2009-07-29 @ 21:47:25
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Haha, ungefär samma tanke som jag. Bara att jag tänkte på att den är lite dyrare än den jag brukar köpa. Å andra sidan billigare än de flesta ostar så jag är nog rätt nöjd ändå. :D



Jag tror du skulle gilla "dem hemlige kocken". Den finns för 30 kr på lycknis ;)



article.asp?articleid=1233708" rel="nofollow">http://bokshopen3.lycknis.se/lycknisshop/showarticle.asp?articleid=1233708



Kramar

2009-07-29 @ 23:14:30
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Daniel

Snygg kusin du har!

2009-07-30 @ 10:32:41
Blogg/hemsida: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

va mysigt det ser ut där:) badat en del eller? Å va duktigt att du åt fisk!! :)

2009-07-30 @ 12:11:57
Blogg/hemsida: http://www.idapersson.se
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

är det något jag lärt mig på universitetet är det att lärare inte är pedagogiska.. de sä sjukt opedagogiska men det där tog ändå priset.



Det är ändå bra att ha kursen i sitt bagage tycker jag.

2009-07-30 @ 15:16:53
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Ja, man kan ju hoppas.. Whatever! Haft en bra dag?

2009-07-30 @ 23:01:56
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0