Stillsamt i skärgården

I helgen var jag och J i skärgården och hjälpte till att bygga där ute. I lördags kom jag och J dit vid ett-tiden och vi alla åt lunch. Under dagen la jag avloppsrör och grävde dike. Svärfar utförde lite saker som borde ha utförts av stuntman (när ni ser på bilderna ha då i minne att taket är i princip ruttet och det heller loss bitar lite då och då)... Det var varmt och soligt och dagen avslutades med ett bad i insjön. Det var jättevarmt och skönt och vi badade så länge vi kunde. Lekte och hade oss. Det var Js första bad i år... Jag dök även för första gången på typ tre år...
Vi åkte svärfars hemgjorda motorbåt till andra ön och där fanns lite släkt till J och hans födelsedag firades. Det blev grillat kött med pommes frites och till efterrätt tårta med vanilj- eller bananfyllning och blåbär och smultron på.
J fick mycket bra saker... och något mindre bra. Mer om det senare.


På söndagen blev vi väckta före klockan 9 och fick åka svärfars båt tillbaka till rätt ö, då vi sovit på den andra precis som på midsommar. Byggandet satte fart och jag grävde en fin kant att gjuta grund i och hjälpte J och hans syster J med att gräva ut mittenrummet. Dessutom reste vi ena kortsidans skelett.
Vi tog en kort lunchrast och trots att vädret var kyligare avslutade vi arbetet med ett dopp i insjön. Klockan 19 tåg vi båten hem till fastlandet igen.

Upp
ner
upp
(inte på bild: ner och upp igen innan det satt bra...)


När jag vaknade på måndagen hade jag träningsvärk i baksida lår, rumpa, rygg och armar. Dessutom hade jag ont i händerna när jag greppade saker. Härligt.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Viktoriae - En må bra blogg med självkänsla och där positivt tänkande ligger i fokus

Sv: Hej hej! Jättesent svar på dina kommentarer, sorry, men nu är jag tillbaka

som vanligt igen ;) Ang. ditt favoritmotto så har du koll på dig själv, du har nämnt det

men dert gör inget för jag gillar det också och det tål att upprepas!



Tack för att du så aktivt deltagit i utmaningarna förresten! Jag har läst dina kommentarer

fast jag inte svarat dem ;)



Ska erkänna något.. jag kan inte dyka. Jag vågar helt enkelt inte..

2009-07-22 @ 22:49:11
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0