Jag vill..!

Jag är så trött. Förmiddagen halvsov jag bort så tog lunch redan klockan 11. Efter någon timme började huvudet kännas tungt, trögt och segt. Ja, trög och seg är väl synonymer men strunt samma. Det har hållit sig kvar hela dagen sedan dess.  Pluggade med S idag, och hon var tvungen att sticka tidigt så vid halv 5 redan åkte jag hemåt. Nu funderar jag på vad jag ska göra. Sova en stund? lLugga trots att jag är så trött (inget vidare, jag vet)? Äta/dricka något sött så jag får en sockerchock och sedan plugga?
Skönast vore att ta en tupplur på soffan, men det får ju inte bli för länge för då kan jag väl inte sova inatt. Imorgon börjar jag 9 på SU, jobbigt. Måste jag gå upp en bra bit innan min naturliga rytm.
Vad ska jag göra nu då?
Jag behöver plugga mera. Göra fler tentor, läsa anteckningarna och repetera. Repetera barnrätt inför morgondagens PM-seminarie- det är ett definitivt måste så jag inte sitter där som ett fån.

Ni anar inte hur trött jag är på att tentaplugga nu.

Jag vill bara att det ska vara dags för tentorna och över.
Jag vill kunna läsa vilken bok jag vill, när jag vill, för att jag vill!
Jag vill kunna gå på stan och slösa bort flera timmar av dygnet på ingenting, bara för att jag känner för det.
Jag vill kunna tagga till inför helgerna och bara vara, inte vara tvungen att plugga helg som vardag.
Jag vill kunna vara ute när det är fint väder och inte vara förvisad in i pluggisarnas salar,
Jag vill kunna förbanna det regniga, kalla vädret- istället för att hånfullt flina och tacka min lyckliga stjärna för att vädret suger när jag ändå måste vara inne.
Jag vill kunna slösa bort en del av CSN på till synes helt onödiga saker och inte behöva tänka på att ha pengar kvar till kurslitteratur i augusti.
Jag vill inte behöva oroa mig för vare sig klara mig/inte klara mig eller för nå högsta betyg/inte nå högsta betyg.
Jag vill inte behöva vänta tre veckor in på lovet för att veta om jag har omtentor att plugga till i augusti.
Jag vill inte behöva vänta ända till imorgon för att få veta om jag får några extrapoäng till tentorna.
Jag vill inte behöva vilja så mycket som jag egentligen kan men ändå inte kan.
Jag vill sova!
Jag vill att min vilja-lista pga studierna ska vara kortare.

Missförstå mig rätt. Det är intressant, roligt, givande osv. Jag är bara lite less på tentaplugg dag ut och dag in...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Annika

I couldn't agree more!

Så jäkla less är jag. Varenda gång pojkvännen föreslår att vi ska göra något så "Tyvärr älskling, jag måste nog plugga..."

Kan inte tentorna vara samma dag så man kan bli klar någon gång?

2009-05-28 @ 19:33:32
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Bloggis

Håll ut !

2009-05-28 @ 20:45:32
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Känner igen känslan! KRAAAM!!



Nej låter inte bekant och det står helt stopp i hövve på vart mina kusiner bor! GAAH! :P Kramar

2009-05-28 @ 21:40:50
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg
Skrivet i slottsdammet av: VIKTORIAE - Bloggen om självkänsla och annat!

God dagens! Härligt att designen såg bra ut ;)

Jag har behörighet till högskolan men som sagt, INTE mvg i allt.. är dock stolt över mina betyg ändå!



Jag blir inte så sugen på att plugga när jag läser din lista dock ;) Haha! Men jag känner igen mig, litegrann iallafall.. pluggade inte vareviga dag förut men tentor hade vi allt!



Kram

2009-05-29 @ 09:13:43
Blogg/hemsida: http://viktoriae.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

När är tentorna?



Ja, det är många timmar.. men jag anser att helg är helg.. :'( Däremot är det omöjligt att njuta av helgen om jag inte får den. Jag bränner ut mig sakta.. Det känns inte så himla bra. Vad ska du göra i helgen? Kram

2009-05-29 @ 17:14:37
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.se/blogg

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0