Bye bye VM och värk!

Så var Sveriges chanser att gå till VM i Sydafrika minimala då. Förlust med ett mål mot Danmark. Två bortdömda mål mot oss. Ja. Vad ska man säga?
Nästa match är på onsdag. Kvällen innan tentan. Valet har varit solklart tidigare- självklart matchen. Men nu, det spelar inte så stor roll längre känns det som. Även om jag gärna gör något annat kvällen innan tenta än att plugga och ha ångest.

Jag ringde tandläkaren två gånger i fredags för att boka tid för min visdomstandsvärk. Fick inget svar. Ingen telefonsvarare heller. Visst är det dåligt?
Så jag nappade på ett annat tips jag fått. Corsodyl. Det var nämligen en kompis som varit hos tandläkaren i och med visdomstandsankomst och fått veta att det är bra med bakteriedödande medel. Hon har det som tandkräm för att få bort bakterier som annars skulle infektera tandköttet där bak. Jag köpte munskölj, eftersom tanden inte kommit upp än, bara en bit av tandköttet som öppnat sig. Och visst känns det skillnad. Strålningen upp mot örat var kvar längst av all smärta men jag kunde, när jag hade sköljt, röra vid tandköttet med tungan utan att det kändes alls! Helt revolutionerande. Så nu sköljer jag munnen morgon och kväll enligt apotekarens instruktioner och det känns toppen i jämförelse. När hela dagen/natten gått så kommer det tillbaka, men då är det snart dags att skölja igen och vips är det "borta" igen. Det var antagligen infekterat och jag hoppas det har löst sig inom 8 dagar, då man bara får skölja med denna i 10 dagar...
Iaf ett hett tips!


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Åh, vad skönt!! Du får köpa ett vanligt munskölj efter det och hålla efter det helt enkelt. Enkelt och enklet.. :P



Jaa, det är superskönt att jag fått en träningskompis. Vi håller tummarna för att det blir det också =) Skulle vara himla skoj! Fick ett natti-sms iaf :D hihi



kramar

2009-10-11 @ 23:36:42
Blogg/hemsida: http://dreammaddo.bloggplatsen.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0